Resa till Kvikkjokk

Vad betyder smurf i det här sammanhanget? Att vi i princip postade samtidigt men du hann först? Blev jag smurfad? 😀

Jag hittar bara "In online gaming, a smurf is an experienced player who uses a new account to deceive other players into thinking he's a noob (newbie)"

Faktum är att jag skulle nog ha kommit före dig om jag inte funderat ett tag och bestämde mig för att lägga till det där om Willys. Så det!😛

@OddManOut Not related. We got a little sidetracked.
Om man säger något samtidigt så vinner den som lyckas säga smurf snabbast efteråt.
Om jag minns rätt, det var ett tag sedan jag smurfade nån senast…

Själv funderade jag ett tag på vad fan det heter då ”food store” lät fel och grocery store hade fallit ur mitt minne.

(@OddManOut verkar ju kunna översätta vad vi skriver ändå, men det är ju frågor som säkert många utländska turister/vandrare har, så ändå bra att det blivit lite engelska poster som nån kanske hittar med Google eller nått. )

If you say something at the same time, whoever manages to say smurf the fastest afterwards wins.
If I remember correctly, it's been a while since I last smurfed someone…

I myself thought for a while about what the hell it was called as "food store" sounded wrong and grocery store had fallen out of my memory.

(@OddManOut seems to be able to translate what we write anyway, but these are questions that probably many foreign tourists/hikers have, so it's still good that there are some English entries that someone might find with Google or something. )
In the US we say Jinx.

Yes, I follow these posts with a with a browser that automatically translates. But sometimes the translations are curious as all languages have expressions that don't translate literally. I genuinely appreciate the insights and info.

Vinter i Österrike: 6 höjdpunkter

Upplev ikoniska skidbackar, glaciäräventyr och charmiga byar där alpina traditioner och kulinariska smakupplevelser skapar en unik atmosfär.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg