De vita kopplingskrokarna var köpt?
HB = inga snömattor = mindre material ,högre vinstmarginal.
Öppet i taket på ingång vid köksdrift med bra väder?
Provat egna snö pinnar i trä?
Skador på duk med snöpinnar inlindat i tältet?eller klarar 40 D detta som jag tror du har på detta.
Erfarenhet av mindre tält som HB unna el HS himalaya exp där du får lämna pulka utanför tält? mindre grävning och vikt på pulka HB unna går ju anv med ryggsäck.
Nylonkrokarna köpte jag för ca 10 år sedan, tyvärr kommer jag inte ihåg varifrån.
Snömattor tycker jag verkligen om, tycker att det gör stor skillnad.
Öser man på snö och stampar på det så fryser tältet fast mer eller mindre i backen. All belastning blir inte då på markpinnarnas infästning, jag upplever det som en klar fördel om vinden vrider sig under natten.
Jag har aldrig provat snöpinnar i trä, men däremot grävt ner pinnar från skogen, snöfyllda plastpåsar, skidor, stavar, pulkaselen. Jag tror det mesta går bra om det bara får chans att frysa fast I backen.
Duken klarar sig bra när jag lindar in snöpinnarna, jag har gjort så gissningsvis i ca 8 år och inga synliga skador än.
Köket är ett problem, känns lite obehagligt med risken för kolmonoxidförgiftning, men jag ser alltid till att vädra ordentligt när det är igång. Går inte det p ga snöstorm brukar jag andas i någon av ventilerna. Men jag är full igång att bygga ett nytt kök där jag ska få bort risken för kolmonoxidförgiftning
Jag har provat mindre tält, och använder också det på kortare vinterturer. Men då det blir minst två veckor så vill jag ha rejält med utrymme. Och en av de grymmaste fördelarna med vintertältning tycker jag är att man kan gräva ur absiden och stå upp inne i tältet.
Och att ha pulkan I tältet gör ju att den inte kan blåsa bort. Men det blir också mycket lättare att packa i och ur den, sedan dubblar den ju som en avlastningshylla inne i tältet. Så skulle jag skaffa nytt tält så är det ett krav att pulkan får plats i absiden.