Referenser för fjällklubb???

Härligt lâgintensiv action-bild.

Av utrustningen att döma kan man sluta sig till att:
1: Bilden togs ej igâr och/eller
2: Personerna pâ bilden är látt skeptiska till det senaste inom extrem UL.

Swedish Mountain Club vore även det säkert mer tráffsákert än Swedish Alpine Club, antar jag.

Mellpat. Måste säga att jag beundrar dina äldre bilder. Ett tips är att besöka bloxc där mellpat har en tråd med bilder från sin och klättringens ungdomtider. Det är blan de koolaste bilder jag sett .

Mitt eget intryck

utifrån är att Fjällklubben är en trevlig förening men att ålderssammansättningen bland medlemmarna har en övervikt för äldre. Det finns en hel del aktivteter som jag gärna skulle hänga med på om det inte vore för begränsad fritid.

Sammanblandningen mellan lappländska fjällkarlars klubb och Fjällklubben görs för övrigt i Friluftsfrämjandets senste medlemstidning I Alla väder. Där finns lite betraktelser om bland annat iglooklubben (lever den)?

Att jag inte velat gå med i fjällklubben beror mest på att jag varit rätt engagerad i andra föreningar. Sura medlemmar finns förstås i de flesta sammanslutningar. Alla de jag känner i fjällklubben har jag bra relation till.

Thure

Ungdomar tillför ju en del, även om det ibland kan kännas långsökt, men jag tror att t ex en strikt 40-årsgräns vore fel. Eller i alla fall en en strikt 50-årsgräns... Flexibilitet har sina fördelar.

Ålderstrukturen i fjällklubben uppkommer pga att medlemmarna i allmänhet kvarstår som sådana under lång tid samt försöker sköta sin hälsa så att de kan fortsätta ta sig fram i fjällen för egen maskin. :)

Kompisen jag repklättrade med på klättergymmet idag och alla andra torsdagar är förresten fyrtio år och tre dagar yngre än mig. Tack vare fjällklubben kan man få oväntade kompisar.

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg