Men snälla nån...
Jag tycker det verkligen är trist att folk sitter här och hackar och ondgör sig över Fjällklubben hit å’ dit. Till dom som gör det ,kan jag rikta uppmaningen att då i stället gå med och då göra sin röst hörd där.
SFK är en social grej, en traditionell klubb för medlemmar som träffas, utbyter åsikter och påverkar.
Den verkar i en tradition, hur mossigt och märkligt det nu än må tyckas.
SFK är ingen tillfällig cybergrej heller. Bara det att det typ finns en klubbstuga, ett klubbrum där folk kan träffas och kan prata och ses, är en helt annan grej än den här ‘Utsidan’.
Det är ungefär som om ni går in i en fjällstuga och börjar prata med folk. Ett samtal finns där ,över matbordet och olika röster hörs.
Till dom som nu tycker att invalsregler är töntiga och väldigt ‘mossiga’ vill jag säga:
Men hur ska då folk väljas in? Ska man bara ta in folk ifrån gatan, bara för att dom ‘vill vara med’ och tycker om fjällen i största allmänhet.. och vad bidrager då dessa med?
Vare sig man nu gillar det ena eller det andra, alltifrån ‘angorakatter till Harley-motorcyklar’ så innebär det väl att en klubb och då här, klubben som själv formulerar sina invalskriterier och mål, och ställer upp regler och verkställer dessa.. Det är väl inget konstigt i det och behöver väl inte liknas vid någon ‘stalinistiskt diktatur‘?.
Till dom här som gnäller och jag fattar verkligen inte, varför.. Gå i stället med!. Har ni befog och skäl för medlemskap kommer ju ingen nekas.
Njut av otroligt intressanta årsböcker, artiklar i medlemstidningar och en historisk kunskap. Utan den kunskapen kan vi inte blicka framåt.