Real turmat

REAL f 65:-/st

Playground i Stockholm tar fortfarande 65:-/st för alla rätter REAL. De hade precis fått in dem och tänkte inte göra någon prishöjning nu.

Re: Adventurefood

teledu; sa:
Finns även för 59 kr på Stadium (1-p Biff satay). Har dock inte provat den ännu.

Har precis kommit från en 5-dagars tur i Grövelsjöområdet och 2 av kvällarna stod Adventure food för middagen (Biff satay och Curry kyckling tror jag det var). Både var ok, mättande, välkryddade men det är mycket ris för pengarna i båda fallen. Smaken når väl inte upp till Reals stenbitsgryta eller lapskojs men är som sagt OK.

Mvh
Peter P.

Jag måste säga att jag inte tycker REAL är speciellt gott. Det funkar, men aldrig till det rövarpriset. Fast Blå Band är bland det vidrigaste jag ätit. Speciellt konsistensen.

Re: Re: Re: blå band!

Peifen; sa:
Här kommer en av mina specialare

Torkat nötmalet (400gr otorkat)
torkad cocosmjölk (blandat till 4 dl färdigt)
thai röd curry (efter smak)
lite socker (kanske 1-2 msk)
salta jordnötter (en näve)
Thai fish sauce (ca 2 msk)
ev. salt

koka ihop

Servera med nudlar och en öl kyld i närmaste fjällbäck.

Var får man tag på torkad cocosmjölk? Finns det att köpa på lämpligt ställe, eller torkar man det själv?

//Daniel

Re: Re: Re: Re: blå band!

daniel80; sa:
Peifen; sa:
Här kommer en av mina specialare

Torkat nötmalet (400gr otorkat)
torkad cocosmjölk (blandat till 4 dl färdigt)
thai röd curry (efter smak)
lite socker (kanske 1-2 msk)
salta jordnötter (en näve)
Thai fish sauce (ca 2 msk)
ev. salt

koka ihop

Servera med nudlar och en öl kyld i närmaste fjällbäck.

Var får man tag på torkad cocosmjölk? Finns det att köpa på lämpligt ställe, eller torkar man det själv?

//Daniel

Brukar finnas i vanliga mataffären.

Jag brukar göra en liknande, utan socker men med torkad frukt.

pal2; sa:
KLAGER; sa:
Det finns ett Holländskt? märke som heter AdventureFood http://www.adventurefood.com/ . Det finns representerat i Norge http://www.adventurefood.no/ Och där har de rimliga priser http://www.xxl.no/xxl_templates/produktlistingWide____34312.aspx

Men jag vet inte om de finns i Sverige?

Jag köpte 2 påsar Adventurefood på vildmarksmässan. Jag är rätt säker att det var Alewalds jag köpte av.

http://www.alewalds.se/

Jag har inte provsmakat dem ännu.

Mvh
Peter P.

Stadium har Adventurefood såg jag när jag handlade Realtur där. Glömde kolla vad priset låg på.

Mvh
Peter P.

Vi testade Wildlife, betyget var klart godkänt. Det smakar ungefär lika bra som realmeal.
Med Wildlife har ingen markering på påsen hur mkt vatten som ska i och ingen återförslutare. Utan man får höffa i vattnet och sedan vika ner kanten och helst ha ett större gem för att hålla ihop påsen. Wildlife behöver även stå 10-15 minuter i jämförelse med Real meals 5 minuter.

Vi testade:
Biff med lök och mosad potatis samt Pasta Carbonara vilka båda var helt ok. Pasta Bella, dubbelportion ger vi dock underkänt då det i stort sett bara var pasta och ett grönt litet blad.

Vi kommer att köpa Wildlife igen på grund av priset.
Blå band kommer vi aldrig köpa, då vi bittert vid en fjälltur hade med en påse blå bands viltgryta. Trots hungrande magar, kunde varken min sambo eller jag få ner den. Vi gav det till slut till vår hund som äter halvruttna lämlar men även hon bojkottade den.

Re: Re: Re: Re: Re: blå band!

GustavOh; sa:
daniel80; sa:

//Daniel

Allright! Var just på Coop Forum, och de såg ganska förvånade ut när jag frågade efter torkad cocosmjölk :) Får väl helt enkelt leta vidare i fler affärer...

Har du fler recept på lager som du kan dela med dig av?

avslutad210712

Gäst
Re: Re: Re: Re: Re: Re: blå band!

daniel80; sa:
GustavOh; sa:
daniel80; sa:

//Daniel

Allright! Var just på Coop Forum, och de såg ganska förvånade ut när jag frågade efter torkad cocosmjölk :) Får väl helt enkelt leta vidare i fler affärer...

Har du fler recept på lager som du kan dela med dig av?

Finsn det inte något som heter kondenserad cocosmjölk och är det torkad? I alla fall är förpackningarna betydligt mindre än burkarna och hade tänkt köpa på mig två-tre såna till mina kycklingrätter.

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: blå band!

avslutad210712; sa:
Finsn det inte något som heter kondenserad cocosmjölk och är det torkad? I alla fall är förpackningarna betydligt mindre än burkarna och hade tänkt köpa på mig två-tre såna till mina kycklingrätter.

Nja, är inte kondenserad cocosmjölk flytande? Det väger ju på tok för mycket...

Jag kikade senast idag på just kondeserad "vanlig" mjölk och det var på konserv. Måste vara pulver om det ska med i min rygga... Någon som vet mer?

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg