Real turmat

Emmma; sa:
i "min" mataffär kostar blå banden numera 29 kr. det är bra pris tycker jag! Ibland är det bättre att köpa friluftsmaten i vanliga affärer än i "friluftsaffärer"..

Blå Band frystorkat i en vanlig livsmedelsaffär? Det har jag inte sett här hos mig, men priset lät ju oslagbart.

Re: Re: blå band!

Jag gillar Thai men har av någon anledning aldrig testat att torka något med de smakerna, konstigt nog så tack för tipset. [/QUOTE]

Här kommer en av mina specialare

Torkat nötmalet (400gr otorkat)
torkad cocosmjölk (blandat till 4 dl färdigt)
thai röd curry (efter smak)
lite socker (kanske 1-2 msk)
salta jordnötter (en näve)
Thai fish sauce (ca 2 msk)
ev. salt

koka ihop

Servera med nudlar och en öl kyld i närmaste fjällbäck.

Re: Re: Re: blå band!

brandmansmicke; sa:
Saltis; sa:
Personligen gillar jag dem inte pga att man måste kleta ned en gryta + all gas/bränsle som går åt för att puttra dem i 10 min.

Pot Cozy löser detta problem, du behöver INTE puttra maten. Jag har gjort hemmagjorda till alla mina pannor med lock, även titan-solo-pannan. Men diskbehovet kvarstår dock.

http://www.brasslite.com/potCozy.html

http://hikinghq.net/images/110801-006F.jpg

Tack för tipset, har inte sett dylik pryl förut. Men ändå är det inte lite onödigt extrameck för att spara några sketna tior... (En helt annan sak om det är för att ta med egentorkad mat)

avslutad210712

Gäst
ping; sa:
kristofer_wallmark; sa:
öringen; sa:
Även smaken är oslagbar. Oslagbart vidrig ;)

Hähä.
Jag har inte smakat just Blå Band, men om det kostar 29 kr kan man stå ut och köra typ REAL el. Wildlife varannan dag. :cool:

Det är inte bara smaken som suger,konsistensen är som en seg jävla gegga.

peter

Jag är inte kräsen när det gäller mat förutom att den såklart skall vara färsk men ärligt talat tycker jag att just Blå Band tillhör nödprovianten som man inte vill äta mer än om man verkligen är tvungen. Och som sagt - egen pasta med pastasås och lite tillbehör slår BB med hästlängder speciellt efetrsom man måste diska när man äter Blå Band.

26 goa

Fick idag en box med 26 goda REAL-middagar hemskickade, så nu klarar det sig i sommar i alla fall :)

Gott!

Det var värst vad folk var kräsna, blå band är ju faktiskt gott och vem har sagt att seg jävla gegga inte kan smaka som himmelen ;D.

29 spänn för blå band är ju skitbra! vad var det för affär?

//Mikael

Jag har också kört BB och köpte mina på COOP. Energi är energi, nere i magen ser det ändå ut som "biiip". Tycker dock att REAL är bland det sketnaste jag ätit. Nej, nu blir det BB eller egentorkat.

// Jocke

Var på Naturkompaniet i Örnsköldsvik idag. REAL kostar där numera 79:- för de billigaste och 85:- för de dyrare, så farhågorna tycks vara besannade.
Dessutom ska de sluta med Wildlife.

Re: Re: Re: Re: blå band!

Saltis; sa:
Men ändå är det inte lite onödigt extrameck för att spara några sketna tior... (En helt annan sak om det är för att ta med egentorkad mat)
Det är inte pengarna det handlar om, utan i huvudsak mängden och vikten av bränslet som jag sparar in. På en längre vintertur gör detta avsevärd skillnad.

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg