Jag är en ganska så stor kluns själv och har testat en del dieter, jag hatar dieter med en passion eftersom jag älskar MAT, det finns inget bättre än maud o möed maud...
Jag körde Atkins dieten ett tag och gick ner rejält i vikt, men eftersom jag tidigare har haft ett stort beroende av Coca Cola så brände jag detta rejält, ja.. man kan bli beroende av Coca Cola om man dricker 4 liter per dag, nu har jag gått över till Cola Zero och dricker endast max 1,5 L om dagen men vafan, sötningsmedel är inte så bra det heller, men det är läge att testa på det igen, minska på bröd, socker, potatis, ris och allt sånt som har mycket kolhydrater.
Jag var sjuk för ett tag sen, inget allvarligt bara halsfluss och 40,6 i feber
var hemma i två veckor och kunde inte äta utan drack bara, vatten, te (med socker) och Cola Zero. Det var under 7 dagar jag inte kunde äta något för att det gjorde så jäkla ont i halsen, på dessa 7 dagarna hade jag tillräckligt med sinnesnärvaro till att väga mig varje dag. Med denna flytande diet inkl Cola Zero som blev mer än 1,5 L/dag då jag var sjuk gick jag ner i snitt 1 kilo per dag, jag började på 125 kilo tungt, och var som lägst nere på 117 kilo, gick ner 8 kilo totalt på denna period. Det första jag gjorde när jag kunde äta var att trycka i mig en pizza, gud så gott....
Detta får mig till att mer tro på att Cola Zero kan fungera som ersättare till den vanliga Colan om man nu vill gå ner i vikt, visst vatten är 100ggr bättre, men jag måste ha smaken, jag är "smakberoende" kan man säga så? Jag kan köra vatten också utan problem, men jag vill njuta lite också.
Vägde mig precis, vågen står på samma plats alltid, flyttas inte och det är samma våg varje gång jag använder, 120,5 Kg stannade den på nu och jag har varit frisk i drygt en vecka och ätit rejält under denna tiden.
Jag vet inte, men jag tror att det jag försöker säga är att OM man ska utsätta sig för svält är det nog inte helt fel att ha en del HULL när man påbörjar svälten, har man bara något att dricka så lider man inte speciellt för hungerkänslor hade jag inte, massor av vatten och läsk såg till att magen var full.
Kanske dags för ett nytt försök att bara dra ner på kolhydraterna och inte hårdköra dieten.
Mat är det bästa som finns och detta ska vi unna oss...