Mezzner; sa:
OT:
Vill bara inflika (---)
Två Hillebergstält för fjällvandringen (---)
M a o är det en mycket säker lösning.
Men min käre Mezzner,
jag tror att vi är lite okoncentrerade idag?
Utgângsläget var ju inte ett eller tvâ Hillebergstält, utan att om fördelarna resp. nackdelarna med att gâ ut med ett tält man vet icke klarar busváder. Fördelen med detta system är ju att man i förväg vet att tältet kommer att fallera, medan det med dyrare varianter blir mer som ett lotteri. Nackdelen är dock även att táltet obönhörligen verkligen kommer att fallera.
En annan fördel är att man med ett otjänligt men billigt tält kan ha Plan B klar när det smáller.
Alltsà, redan nu har den vakne förstâtt att tált 1 INTE är ett HB, utan ett billigt och skruttigt.
Nâvál, frâgan jag ställde mig är hur man bästa ska nyttja fördelen med att redan ha en Plan B klar, dvs, vilken är Plan B?
Mezzner är nu halvt om halvt inne pà rätt spàr, eftersom hans Tält 2 = Hilleberg kan vara just denna smarta Plan B, dvs nár det pà förhand dömda táltet gâr ât fanders tar man upp ett báttre tält som är mer lámpat.
En annan lösning är den som nermander námner, nämligen den att helt enkelt strunta i att tälta när vädret ej lámpar sig för denna aktivitet, eller när man tror sig att man kommer att ha sönder táltet ändâ.
ja. för tusan, nu är det fredag E.M. !
[Ändrat av Malindo 2006-05-05 kl 14:58]