Absolut billigast borde vara att låna. Det finns många fördelar. Ni får testa en variant av tält och se om det är något ni gillar/ogillar. Ni slipper stå där med ett budgettält som ni i framtiden (som inbitna fjällrävar) har ersatt med ett ni verkligen vill ha (när budgeten tillåter). Att sälja ett budgettält av (i Sverige) inte känt märke kommer inte att ge mycket pengar tillbaka.
Hör med kompisar, föräldrar, kompisars föräldrar...... Någon kommer säkerligen att ha ett (kanske super-duper fjälltält) liggandes i garderoben. Har ni hört er för här på utsidan förresten? Kanske finns det någon här på sidan som bor i närheten av er som kan tänka sig att låna ut ett tält!
Som nästa alternativ skulle jag hyra om jag var ni.
Det är jätteskönt att kunna snabbt slänga upp tältet (i mitt fall bara yttertältet) vid lunchen om det är riktigt trist väder.
Lycka till
Peter
Hör med kompisar, föräldrar, kompisars föräldrar...... Någon kommer säkerligen att ha ett (kanske super-duper fjälltält) liggandes i garderoben. Har ni hört er för här på utsidan förresten? Kanske finns det någon här på sidan som bor i närheten av er som kan tänka sig att låna ut ett tält!
Som nästa alternativ skulle jag hyra om jag var ni.
Det är jätteskönt att kunna snabbt slänga upp tältet (i mitt fall bara yttertältet) vid lunchen om det är riktigt trist väder.
Lycka till
Peter