Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Prylträffar?
- Trådstartare nermander
- Start datum
Skånevariant
Då får du väl fixa en skånsk version av spektaklet. Här nere finns väl åtskilliga prylidioter.
Peter
Håkan K; sa:Rörsjöparken i Malmö vore rimligt nära (för mig, alltså)
Då får du väl fixa en skånsk version av spektaklet. Här nere finns väl åtskilliga prylidioter.
Peter
Re: låter bra...
Jo, det håller jag helt klart med om, fast på vintern kan man ju alltid ha snösmältartävling med olika kök
Nån föreslog (i tron att det var tänkt att vara ett evenemang på ett par timmar) söndagen efter Lindingöloppet, den 28:e september alltså. Eftersom jag inte kommer springa Lidingöloppet så är den helgen ok för mig men för andra kanske det inte passar lika bra (men inget datum lär ju passa alla).
ptte; sa:men när? borde vara bra att lägga det innan snön komemr.. blir så mycket kallare då och iaf jag har något konstigt tycke att sommarprylar är roligare än tunga bylsiga vinterprylar. men men.. jag kommer
Jo, det håller jag helt klart med om, fast på vintern kan man ju alltid ha snösmältartävling med olika kök
Nån föreslog (i tron att det var tänkt att vara ett evenemang på ett par timmar) söndagen efter Lindingöloppet, den 28:e september alltså. Eftersom jag inte kommer springa Lidingöloppet så är den helgen ok för mig men för andra kanske det inte passar lika bra (men inget datum lär ju passa alla).
Re: Skånevariant
Jag tycker att det skulle vara superintressant att göra det i Malmö/Lund-trakten. Jag är t ex på jakt efter ett nytt tält och det är svårt att få "känna på prylarna" när man tittar på tält av förståeliga skäl.
/Jonas (från lund)
Pask; sa:Håkan K; sa:Rörsjöparken i Malmö vore rimligt nära (för mig, alltså)
Peter
Jag tycker att det skulle vara superintressant att göra det i Malmö/Lund-trakten. Jag är t ex på jakt efter ett nytt tält och det är svårt att få "känna på prylarna" när man tittar på tält av förståeliga skäl.
/Jonas (från lund)
Re: Vad ska vi göra då?
Vi får väl ordna utfartspost; permisförbud på lördagskvällen Skämt åsido, nu har du flera förslag för plats till ditt goda initiativ. Fortsätt du och styr upp det här; välj ut en plats och peka med hela handen. Bra med framförhållning på minst 14 dagar tror jag. Glöm inte att vi för Tärnan ev. har en inföding som presumtiv guide, som dessutom är tigertämjare Inom området finns förresten ett nybildat naturreservat, Exerman-Herseby, om det gått igenom.
[/QUOTE]
Träffen bör ju ha nåt slags program också. Exakt programpunkter får vi väl spåna lite fritt runt, men en grov stomme tänkte jag mig så här:
Lördag förmiddag är "samlingstid", den är allså reserverad för att folk ska kunna ta sig dit och hälsa på varandra lite.
Lunchen lagar var och en för sig (men naturligtvis kan det vara kul om folk tar med sig nån egen specialare och visar upp och låter andra smaka).
Sen eftermiddagen borde väl kunna bli två "programpass" med mellanliggande fika.
Middagen borde man försöka göra nåt kul av, nån som har förslag? Helstekt spädgris tar väl lite lång tid men vore kanske en kul grej? (Det måste ju dock samordnas framförallt ekonomiskt.)[/QUOTE]
Låter alldeles utmärkt tycker jag. Programpassen; kanske olika teman typ kök, UL, kåta, tarp, hemmabyggen.....
[/QUOTE]
På kvällen bör det ordnas någon form av aktivitet. Jämförelse av lampor?? Nä, nåt roligare borde det vara, var inne på nåt mer "lekaktigt".[/QUOTE]
Ja, var och en som vill delta får väl ta sig en funderare och komma med ideér. Nordesjo hade ju kontakt med produktutvecklare, vilket låter jäkligt bra.
[/QUOTE]
Eftersom folk har olika sämnbehov bör nog programmet sluta framåt 22 men för nattugglorna kan ju lägerelden brinnan några timmar till med plats för historier om 30-kilos ryggsäckar på dagsturer och sånt[/QUOTE]
Ja, eller kanske om 8-kilos ryggsäckar för veckoturer
[/QUOTE]
Enskild frukost (och demonstration av olika varianter av morgontoalett? och sen nåt programpass fram till lunch.
Enskild lunch, och avfärd för de som har långt hem men möjlighet att stanna kvar en stund för de som inte har så långt hem.
Synpunkter? (Kanske borde göras en ny tråd av det?) [/QUOTE]
Spika datum med framförhållning ganska snart så det blir av.
Mvh Raskesven
nermander; sa:Länna verkar vara mer åt den typ av plats jag tänkte mig, jag ska förklara varför. Det finns ett fenomen som jag märkt när man försöker ordna såna här sammankomster: Stockholmare (framförallt) har en tendens att inte vilja boka upp sig 100%-igt för nånting. Jag vet inte om det är rastlöshet eller nån rädsla för att missa något annat bra, men mönstret är att man vill ha lätt att ta sig ifrån träffen om det verkar tråkigt. Det är därför jag inte riktigt tror på att ha det för nära Stockholm, jag tror att risken är stor att många avviker på lördagskvällen vilket gör hela träffen urvattnad. Men visst kan vi ha Tärnan som ett alternativ.
Vi får väl ordna utfartspost; permisförbud på lördagskvällen Skämt åsido, nu har du flera förslag för plats till ditt goda initiativ. Fortsätt du och styr upp det här; välj ut en plats och peka med hela handen. Bra med framförhållning på minst 14 dagar tror jag. Glöm inte att vi för Tärnan ev. har en inföding som presumtiv guide, som dessutom är tigertämjare Inom området finns förresten ett nybildat naturreservat, Exerman-Herseby, om det gått igenom.
[/QUOTE]
Träffen bör ju ha nåt slags program också. Exakt programpunkter får vi väl spåna lite fritt runt, men en grov stomme tänkte jag mig så här:
Lördag förmiddag är "samlingstid", den är allså reserverad för att folk ska kunna ta sig dit och hälsa på varandra lite.
Lunchen lagar var och en för sig (men naturligtvis kan det vara kul om folk tar med sig nån egen specialare och visar upp och låter andra smaka).
Sen eftermiddagen borde väl kunna bli två "programpass" med mellanliggande fika.
Middagen borde man försöka göra nåt kul av, nån som har förslag? Helstekt spädgris tar väl lite lång tid men vore kanske en kul grej? (Det måste ju dock samordnas framförallt ekonomiskt.)[/QUOTE]
Låter alldeles utmärkt tycker jag. Programpassen; kanske olika teman typ kök, UL, kåta, tarp, hemmabyggen.....
[/QUOTE]
På kvällen bör det ordnas någon form av aktivitet. Jämförelse av lampor?? Nä, nåt roligare borde det vara, var inne på nåt mer "lekaktigt".[/QUOTE]
Ja, var och en som vill delta får väl ta sig en funderare och komma med ideér. Nordesjo hade ju kontakt med produktutvecklare, vilket låter jäkligt bra.
[/QUOTE]
Eftersom folk har olika sämnbehov bör nog programmet sluta framåt 22 men för nattugglorna kan ju lägerelden brinnan några timmar till med plats för historier om 30-kilos ryggsäckar på dagsturer och sånt[/QUOTE]
Ja, eller kanske om 8-kilos ryggsäckar för veckoturer
[/QUOTE]
Enskild frukost (och demonstration av olika varianter av morgontoalett? och sen nåt programpass fram till lunch.
Enskild lunch, och avfärd för de som har långt hem men möjlighet att stanna kvar en stund för de som inte har så långt hem.
Synpunkter? (Kanske borde göras en ny tråd av det?) [/QUOTE]
Spika datum med framförhållning ganska snart så det blir av.
Mvh Raskesven
Kör!
Håller helt med (men inte alls vad gäller veliga STHLM-are!). Peter, spika plats och datum, så får vi ta resten sen.
Till Tärnans nackdel kan jag bara nämna att vägen som går genom området (söder om Tärnan, Harsjön etc) numera är avstängd för trafik (med bom har jag för mig). Eventuellt kan man snacka med närboende om att få tillgång till vägen under helgen, men utgången av den diskussionen vet vi inte.
/ G
Håller helt med (men inte alls vad gäller veliga STHLM-are!). Peter, spika plats och datum, så får vi ta resten sen.
Till Tärnans nackdel kan jag bara nämna att vägen som går genom området (söder om Tärnan, Harsjön etc) numera är avstängd för trafik (med bom har jag för mig). Eventuellt kan man snacka med närboende om att få tillgång till vägen under helgen, men utgången av den diskussionen vet vi inte.
/ G
¨harsjön....
bommen som hindrar all trafik till harsjön och tärnan är väldigt robust.. dessutom så verkatr det vara svårt att uppbringa en nyckel lr en ägare av bommen.
tro mej, inte kul att vara fast där med magsjuk och försöka komma in med bil, brandkåren hade tom problem at såga upp den där bommen... idag så är den dock lagad igen men huruvida det finns en nyckel lr inte kan jag inte svara på, annars är det faktiskt väldigt fint i det området...
bommen som hindrar all trafik till harsjön och tärnan är väldigt robust.. dessutom så verkatr det vara svårt att uppbringa en nyckel lr en ägare av bommen.
tro mej, inte kul att vara fast där med magsjuk och försöka komma in med bil, brandkåren hade tom problem at såga upp den där bommen... idag så är den dock lagad igen men huruvida det finns en nyckel lr inte kan jag inte svara på, annars är det faktiskt väldigt fint i det området...
Prylträff
Roligt att läsa, skumma, igenom alla förslag på träff för friluftsprylar.
Håller helt med om att detta behövs.
Men jag tycker att prylarna ska vara för att underlätta friluftslivet, inte bilåkandet.
Vi ska åka bil, tåg mm ända fram till tältplatsen eller kanske hotellet. Bo mitt i stan. Där äta färdig lagad mat.
Det hela verkar spåra ur. Är det friluftsparty så får man väl bereda sig på att testa utrustningen i dess rätta miljö. Annars är ju friluftsmässan något.
Ett annat tips, har ni hört talas om TuppeWare party.
Lägg demon annars i Eskilstuna. Här finns skog, sjöar och vildmark
Christer
Roligt att läsa, skumma, igenom alla förslag på träff för friluftsprylar.
Men jag tycker att prylarna ska vara för att underlätta friluftslivet, inte bilåkandet.
Vi ska åka bil, tåg mm ända fram till tältplatsen eller kanske hotellet. Bo mitt i stan. Där äta färdig lagad mat.
Det hela verkar spåra ur. Är det friluftsparty så får man väl bereda sig på att testa utrustningen i dess rätta miljö. Annars är ju friluftsmässan något.
Christer
Re: Prylträff
Vi försöker dra ihop en träff i Stockholmstrakten, och väntar bara på svar från initiativtagaren själv. Men när det väl blir dags är du välkommen att vandra t.o.r. till mötet från Eskilstuna.
/ G
Dahlin; sa:Roligt att läsa, skumma, igenom alla förslag på träff för friluftsprylar.
Christer
Vi försöker dra ihop en träff i Stockholmstrakten, och väntar bara på svar från initiativtagaren själv. Men när det väl blir dags är du välkommen att vandra t.o.r. till mötet från Eskilstuna.
/ G
Dahlin; sa:Vi ska åka bil, tåg mm ända fram till tältplatsen eller kanske hotellet. Bo mitt i stan. Där äta färdig lagad mat.
Det hela verkar spåra ur. Är det friluftsparty så får man väl bereda sig på att testa utrustningen i dess rätta miljö.
Eftersom människor har en tendens inte ha sina hem i samma kvarter i Eskilstuna bör vi ju ta oss till ett nytt, gemensamt, ställe för att träffas. Då är det smidigt att åka bil eller tåg.
Dessutom är det lättare att visa upp tält, kök, sovsäckar, tarpar mm om man står stilla och kan resa tält och sånt. Därför är det lämpligt att vi inte ödslar en massa timmar på att vandra, paddla eller rida lamadjur till platsen för träffen. Å andra sidan är det ingen som hindrar någon från att göra så.
Vissa kanske också vill ta med och visa upp två av sina 100-literssäckar, tre sovsäckar och två kupoltält. Att då gå från Spånga till Eskilstuna kan kännas en smula bökigt. Om man är en "tunnis".
Men givetvis skall träffen ske i terrängen, i utrustningens rätta miljö. Men det är vi ju överens om, om jag inte läser helt fel:
"Det bör ju vara en plats där det är ok att tälta (och finns träd för de som kör med hängmatta?, stort plus om det finns tillgång till dricksvatten, men framförallt en plats som det är lätt att ta sig till."
Jag tror inte att Grand Hotel kvalar in, även om de säkert har bra tillgång till dricksvatten.
Tillbaka till verkligheten:
Inför träffen kan ju folk, som aptitretare, berätta vilka prylar som de tänker ta med sig.
Vinter i Österrike: 6 höjdpunkter
Upplev ikoniska skidbackar, glaciäräventyr och charmiga byar där alpina traditioner och kulinariska smakupplevelser skapar en unik atmosfär.
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg