• Om "Fritt Forum"
    Det här forumet är för diskussioner som ligger helt utanför Utsidans intresseinriktning. Huvudsyftet är att moderatorer skall kunna flytta hit trådar som startats i andra forum, men som har bedömts inte passa in där men ändå har en intressant diskussion igång. Men det är också möjligt att starta nya diskussioner här, så länge de inte bryter mot forumets regler.

    OBS!
    Diskussioner och inlägg i det här forumet visas inte på Utsidans förstasida eller på Vad är nytt-sidan, så är du intresserad av diskussioner som ligger utanför Utsidans inriktning bör du själv bevaka forumet (mha Bevaka-knappen.

Prylgalningar!

Det verkar som om många endast tänker på vilken utrustning de ska ha. dyrast och fräckast. Jag som trodde att man var ute i naturen för upplevelsens skull. Har aldrig sett maken till prylhysteri.
 
Så ja, så ja

Det är kul med prylar, därav snacket. Är man inte intresserad av prylar så kan man strunta i att läsa de inläggen.

/Håkan
 
Maria72; sa:
Har aldrig sett maken till prylhysteri.

Men det är väl för härligt eller hur? Det är ju lätt att sådana här forum blir tillhåll för Gearheads (prylgalningar) som vill ha info (och vill HA) det senaste inom en massa områden...

MVH / Calle (med alldelses för lite förvaringsmöjligheter hemma för alla sina saker)
 
Ho aj aj aj aj buff!

Visst kunde man önska att internetbesökande friluftsintresserade vore mindre materialistiska än resten av samhället - men varför skulle de vara det?

Jag tycker tvärtom att det finns en hälsosam diskussion MOT materialismen här. Bättre att nära den än att gnälla, tycker jag.

Köpte förresten ett par jäkligt sjyssta brallor härförleden :)
 
Re: Ho aj aj aj aj buff!

Nordesjo; sa:
Visst kunde man önska att internetbesökande friluftsintresserade vore mindre materialistiska än resten av samhället - men varför skulle de vara det?

Jag tycker tvärtom att det finns en hälsosam diskussion MOT materialismen här. Bättre att nära den än att gnälla, tycker jag.

Köpte förresten ett par jäkligt sjyssta brallor härförleden :)

Köpte??? De skall flätas av björnmossa.
 
Ett medieval?

Å sen är det ju så mycket lättare att "diskutera" prylar än upplevelser i detta media (en ram som ger innehåll). De som kan och vill förmedla eller konsumera upplevelser gör väl rättare i att skriva/läsa böcker, ta/studera bilder, nyttja videons möjligheter...

Det bästa forumet för upplevelser är väl; sittande kring lägerelden, gåendes jämsides på stigen eller (lite lätt ljugande) över en kall dansk öl i bastun.
 
Kan faktiskt hålla med om det.Ställde en fråga för ett tag sedan angående en dagtursäck från Everest på 40 l,såg att många hade läst mitt inlägg,men det var bara EN som hade svarat,men vad tänkte jag på det var "bara" ett lågbudgetmärke...
mvh Nicklas
Maria72; sa:
Det verkar som om många endast tänker på vilken utrustning de ska ha. dyrast och fräckast. Jag som trodde att man var ute i naturen för upplevelsens skull. Har aldrig sett maken till prylhysteri.
 
Re: Ett medieval?

olle11; sa:
Å sen är det ju så mycket lättare att "diskutera" prylar än upplevelser i detta media (en ram som ger innehåll). De som kan och vill förmedla eller konsumera upplevelser gör väl rättare i att skriva/läsa böcker, ta/studera bilder, nyttja videons möjligheter...

Det bästa forumet för upplevelser är väl; sittande kring lägerelden, gåendes jämsides på stigen eller (lite lätt ljugande) över en kall dansk öl i bastun.

Håller med ollell. Ruttval etc är så personligt, känslan när seglen är perfekt skotade och båten går bra, hur gott köttbullar & potatismos smakar på berget men ej hemma i lyan etc etc, ger mindre för mig att diskutera. upplevelser måste upplevas helt enkelt. om jag verkar pryltokig på utsidan.se kan jag lova att det upphör så snart jag lämnar datorn och ger mig ut.
 
Dagens prylrapport.

Har just fât hem en làda full med godis frân Grifone! Härliga tider!

Till mig:

*** Rak Jacket: Softshell-jacka i IBQ PlyTwo
*** Ben Nevis Jacket: Teknisk skaljacka i 2L GTX XCR
*** Racer Pant: överdragsbraxer i GTX PacLite
*** Expedition Vest: Väst i Polartec Windpro
*** Fingervantar i Thermolite Lycra


Till min hustru:

*** Transition jacket: skaljacka i GTX PacLite
*** Undertröja i Thermolite Light
*** Undertröja med polkrage och dragkedja i thermolite Medium
**** Lângkalsonger i Thermolite Light

Frugans beställning ganska centrerad pà det faktum att vi i âr för första gângen pâ 10 âr ska fira jul i Sverige!

Själv inköpte jag även i butik häromdagen:

*** Solo Climb tunn fleece i TexTerm (!)

Annan otrolig nyhet:

Stans mest tekniska och válsorterade klátter- och outdoorbutik har nu öppnat en filial i porten bredvid min!!

OK, det var dagens rapport fràn Prylfronten!
 
Toppengreat!

I ett sammanhang som detta kan jag knappt bli gladare än av Mats sköna lista. Inte ens en optimalt diskuterad soluppgång skulle få mig nöjdare än nu.
Ett varmt tack!