Provpaddlardag?

Under hösten börjar jag fundera på vad jag skall försöka mig på under nästa paddelsäsong. Kommer jag kunna delta i någon utmanande tävling. Vad måste jag förbättra. Hur lägger jag upp träningen och vad skall jag sitta i för kajak? Lagom utmanande, lite väl kittlande eller trygg och go i alla väder?
Jag skulle vilja träffa andra paddlare för att prova varandras kajaker, dela erfarenheter, för att få en bredare bild och förhoppningsvis nå någon insikt.
Kajakprovardagen skulle kunna genomföras i slutet av september någonstans i närheten av Tjörn, gärna vid en sandstrand/flytbrygga, med lugnt vatten men närhet till vågor och parkeringar.

Jag tar med mig en Struer Hunter och en Zedtech Cayenne.

Är det någon som vill vara med?
Andra förslag?

Bilagor

• HunterUtsida.jpg
    HunterUtsida.jpg
    35 KB · Visningar: 1,765
Jag är på med en Black Pearl och en Kavat dvs hemmabyggen. Ska prata runt lite med paddelkompisarna här på Orust också:)) Vad tror du om iden att sälja/byta paddelprylar som inte används längre när man ändå träffas?? /Marcus Gunnarsson.

Sitter vi i den perfekta kajaken?

Visst finns det väl fler som är nyfiken på någon eller några kajaker. Slår jag runt så fort jag sätter mig i en tävlingskanot? Är det hur lätt som helst att rolla en Black Pearl? Är det någon fördel med en rotationssits. Skulle jag komma ut på vattnet fler dagar i veckan om min kajak vägde 12 kg?

Lördagen den 2 oktober klockan 10.00 i Skärhamn på Gråskärsbadet (vid Nordiska Akvarellmuseet) tänker vi träffas och provpaddla och kanske bada ;-)
Det finns en långgrund sandstrand, flytbrygga, skyddade vatten, nära till parkeringar och bara 1 km till utsidan och vågor. Dessutom en vacker liten skärgård och nära till matställen.

Välkomna!

Grymt bra initiativ Putte! Tyvärr har jag ingen möjlighet att själv närvara =(
Hade varit riktigt kul & spännande att prova din Struer.

Tror jag kan komma med några långa snabba vita kajaker (Extreme type-R + Commander type-S)
å några vingpaddlar om det skulle vara intressant ;)

/Janne

Det vore mycket roligt att få prova långa vita...

och snabba vingar. Naturligtvis skulle det förhöja stämningen i allafall för mig. Janne du är hjärtligt välkommen.

Synd att du inte kan Leif. Det kanske blir någon annan gång. Den långa svarta vore också spännande att välta med.

Mvh/Patrik

Den långa svarta är överraskande stabil i förhållande till hur trådsmal den är, så den välter du inte så lätt med som man kan tro =)

Du får gärna komma upp till Uddevalla och prova den vid tillfälle om du är nyfiken.

Du kan få köpa min långa Ocean X så är ditt sökande över Patrik ;-)
Den är till salu, men-men, CoG är ju viktigt i alla avlånga, tänker osökt på din baktungt packade båt under Orust Runt :)
Kanske jag kan övertala Leif om att få "låna" den svarta och dyka upp...
Jag vill också prova den rankaste av de långa vita Janne.

Anders

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg