Provpaddlardag?

Roligt Hampus!

Både Kriton Inuk och Vajda Infusion låter väldigt spännande. Vajdan kanske till och med lite väl spännande... Jag hoppas att du hinner ut till Skärhamn.
 
Suck va kul ni verkar ha därborta på västsidan.
Här i stockholmstrakten får vi sitta och titta på löven när dom gulnar..
Men lyckat till på er kajakprovarträff - det verkar vara många av dom långa ranka vackra på väg dit
Mvh
Gösta
 
God blandning...

Ser ju ut som en intressant blandning av mer eller mindre snabba avlånga redan nu...

Surfskin är en Zedtech Griffin, tack till Paddelkraft.
Tack också till Reval Kayaks för lånet av deras Extreme Type-R.

Inga mer som är nyfikna och vill prova/lära sig något nytt, antingen vad man gillar eller ogillar?
Det kan ju omöjligen vara så att den båt man redan sitter i är helt perfekt, för allt, eller hur? ;-)
Och även om den mot all förmodan skulle vara det, kan man ju om man är det minsta nyfiken ändå prova andra...

Jag röstar för mer provpaddlingar! ;-)

Anders
 
sorry gott folk

Jag är ledsen, men jag har fått annat som måste grejas på lördag. Jag var riktigt pepp på lite havspaddling, men hoppas att det blir fler tillfällen.
/ Hampus
 
Klart kul OCH lärorikt!

Som sagt, klart lärorikt det här med att inom så kort tid prova flera mer eller mindre ranka båtar.
Platsen 100 m syd Akvarellmuséet var perfekt med gräs, sandstrand och pontonbryggor.
Att i lugn och ro få balansera i egen takt gjorde också det hela till en mindre stressfull upplevelse ;-)

Inga stora katastrofer förutom att Patriks gamla, men fina Struer Hunter, visade sig vara lömsk och ha onödigt högt säte. Som hämnd för att jag inte vurpat på den korta runda jag tog, passade den på att vurpa när jag satt med en hand på bryggan och glömskt avslappnat tjatade med någon :)

Vi pratade om att göra detta till tradition en gång på våren och en gång på hösten, man kan ju vara lite flexibel med hänsyn till vädret kanske...

Tack igen för lånet av båtar :) Anders
 
Rykten om ny provpaddlardag...

Rykten säger att det skall bli en ny provpaddlardag i Skärhamn fram mot slutet av maj :)

A
 

Få Utsidans nyhetsbrev

  • Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg