Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Projekt: Bygga egen packraft
- Trådstartare lavv
- Start datum
-
- Taggar
- diy göra själv packraft
Okej. Bygger du också en raft eller vad gör du för projekt?
Ingen packraft ännu, tyget är från ett pulkaprojekt, men där nöjde jag mig att bara sy, inte riktigt samma krav på täthet.
Nu är projektet igång igen på riktigt efter ett långt uppehåll. Har haft dåligt med tid och svårt att hitta verktyg att jobba med.
Jag ledsnade till slut och beställde ett strykjärn för dockkläder för totalt 640 spänn från Amazon. Ett "Clover Mini Iron 2" med lite extra huvuden. Va inte helt lätt att hitta det i 230V-version men till slut så. Var inte heller helt lätt att motivera för plånboken att lägga 640 kronor på dockklädsutrustning..
Men iaf, nu har jag kommit en bit framåt i projeket. Återkommer med lite bilder och närmre beskrivning.
Jag ledsnade till slut och beställde ett strykjärn för dockkläder för totalt 640 spänn från Amazon. Ett "Clover Mini Iron 2" med lite extra huvuden. Va inte helt lätt att hitta det i 230V-version men till slut så. Var inte heller helt lätt att motivera för plånboken att lägga 640 kronor på dockklädsutrustning..
Men iaf, nu har jag kommit en bit framåt i projeket. Återkommer med lite bilder och närmre beskrivning.
Jag började med att klippa isär ritningen så att jag kunde göra botten i ett annat material än pontonerna, det är också så dom senaste ritningarna levereras.
Botten gjorde jag i blått 210d.
Pontonerna blir i svart 70d.
Såhär såg det ut när jag fäst sidobitarna i botten.
Nu är nästa projekt att värma ihop sidobitarna. Lite krångligare att få till kurvade sömmar. Tränar lite vid sidan om och fortsätter imorgon..
Botten gjorde jag i blått 210d.
Pontonerna blir i svart 70d.
Såhär såg det ut när jag fäst sidobitarna i botten.
Nu är nästa projekt att värma ihop sidobitarna. Lite krångligare att få till kurvade sömmar. Tränar lite vid sidan om och fortsätter imorgon..
Bilagor
Grymt kul projekt, tack för bra bilder och utförlig beskrivning för den som är intresserad av att göra samma sak.
När jag ser "strykjärnet" ser det väldigt mycket ut som en lödkolv med en specialtillverkad spets. För någon som redan äger en lödstation med reglerbar temp vore det smidigt om det bara gick att köpa/tillverka själva spetsen.
/Gustav
När jag ser "strykjärnet" ser det väldigt mycket ut som en lödkolv med en specialtillverkad spets. För någon som redan äger en lödstation med reglerbar temp vore det smidigt om det bara gick att köpa/tillverka själva spetsen.
/Gustav
Grymt kul projekt, tack för bra bilder och utförlig beskrivning för den som är intresserad av att göra samma sak.
/Gustav
Det skulle absolut vara möjligt!
Båten börjar bli sjöduglig nu
Bilagor
Gratulerar till ett snyggt bygge, extrapoäng för namnet på båten, har du vägt den ännu?
Tack för extrapoänge! Jo i nuvarande utförande ligger den på 1080g.
Inspirerande projekt!
Hur mycket material gick det åt, och vart köptes ventilen ifrån?
Ursäkta, hittade svaret på http://www.diypackraft.com/construction/how-much-fabric-do-i-need/
Hälsningar Fredrik
Hur mycket material gick det åt, och vart köptes ventilen ifrån?
Ursäkta, hittade svaret på http://www.diypackraft.com/construction/how-much-fabric-do-i-need/
Hälsningar Fredrik
Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!
Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg