Är också sugen på att komma igång med ett eget bygge, det finns en hel del turer som öppnar upp sig med möjligheten till att kombinera vandring och rafting/paddling.
Har också funderat på skedda, det finns att "köpa" och klistra dit, för egen del tror jag dock att jag skippar det helt eftersom jag vill köra en del i forsande vatten och då vill man nog undvika något som kan fastna i stenar och orsaka revor. Håller man sig utanför forsarna är det nog värt det.
Är mest spänd på hur det gått med paddlingen, är det möjligt att ta sig fram några sträckor på lugna vatten eller i värsta fall med lite motvind?
Är det lugnt att paddla med en full ryggsäck lastad i fören?
Hur blöt blir man, ska man sitta i vadare eller räcker det med regnbyxor och neoprenskor om det är kallt?
Vad jag förstått har vissa haft lite utmaningar med material från extremtextil.de, tycks vara lite kämpigare att svetsa än det som kan köpas direkt från dyipackraft.com. Känns trist då frakt och framförallt tull från USA gör det betydligt dyrare att ta därifrån, kanske får undersöka om man har några amerikanska vänner som kan agera ombud.
/Gustav