... och sen återkom med just den råa ton han kritiserat andar för.
Milde himmel! Hegel, Kant och dianetik...och nu new age också! Eller är det resterna av Halloweenhelgen som vädras ut? Andarna trampar man inte så lätt på tårna i alla fall.
... och sen återkom med just den råa ton han kritiserat andar för.
Bästa tipset för att undvika personangrepp är att inte skriva i trådar som handlar om:
* vargar
*knivar
*lättpackning
*Hillberg
/Stellan
Betr. lättpackning har jag nog mest noterat mer kollektiva angrepp /.../ istället glädjas åt att det finns en så oskyldig liten grupp som lättpackningsentusiaster att avhåna?
Det där är ett intressant fenomen. Varken jag eller Jörgen gör något på Fjäderlätt som vi inte har gjort förut. Jörgen har talat för lättpackning här i forumet länge, och jag har haft friluftswebbplats sedan 2000. Men när vi gör det tillsammans (och Jörgen dessutom har haft mage att skriva en bok) är vi plötsligt Bill Gates och L Ron Hubbard och har en underjordisk bas i en vulkan.
Samtidigt har vi ju inställningen att folk gärna får driva med oss eftersom det innebär att vi har lämnat ett avtryck. Dessutom händer det ju vid enstaka tillfällen att folk som driver med oss faktiskt är roliga.
Sammanfattningsvis är jag nog kvar på Christians gamla naiva nivå: "Nä debattera glatt och ha kul"
Även om det inte berättigar något, ta och kika på hur tonen är på Freerides forum, där kan vi snacka om personangrepp, obsceniteter m.m. Kanske en fördom, men det känns som klientelet är något yngre på de forum där tonen förråas. En tanke slår mig om skillnaden redan mellan Utemagasinet och Åka Skidor. Utemagasinet har en mycket mer sansad ton, medan Åka Skidor slänger sig med begreppen som "parkråtta", "kidsen på berget", "knas" och annat som mer för tankarna mot en fritidsgård än en tidning för skidåkare. Men, å andra sidan, det kanske är jag som blivit gammal...
Det där är ett intressant fenomen. Varken jag eller Jörgen gör något på Fjäderlätt som vi inte har gjort förut. Jörgen har talat för lättpackning här i forumet länge, och jag har haft friluftswebbplats sedan 2000. Men när vi gör det tillsammans (och Jörgen dessutom har haft mage att skriva en bok) är vi plötsligt Bill Gates och L Ron Hubbard och har en underjordisk bas i en vulkan.
Men när vi gör det tillsammans (och Jörgen dessutom har haft mage att skriva en bok) är vi plötsligt Bill Gates och L Ron Hubbard och har en underjordisk bas i en vulkan.
Sticker man ut så tydligt som ni gör så måste man vara införstådd med att det dyker upp kritiker, tvivlare och skämtare i spåren. Det SKA det göra.