Hej! Tänkte väcka tråden lite!
Blivit smittad av PCT-febern men har aldrig gjort något liknande förr förutom att vara med i Scouterna i 5år. Så har erfarenhet av just levnadsdelen både i vindskydd mitt i vintern till supervarma militärtält i het sommaren.
Däremot tränar jag nu för att bygga muskler samt gå ner i vikt. Min plan är att lämna Campo i april 2017 för en NOBO Thru-hike. Förberedelser tänker jag mig att man tränar kondition och ben samt rygg. Att man sedan vandrar här i Sverige, helst då med vikten av packningen för att få en idé om hur det kan vara.
Min fråga är ju då om du köpte all utrustning i Sverige, alltså hemma innan du flög till USA? Ser mycket videor av just amerikanare och deras packning. Det känns ju som om detta inte finns i samma utsträckning i Sverige. Gäller det då att beställa via Amazon eller hur gjorde du?
Pris räknar jag ändå mellan 50-60 om man köper all utrustning på en gång, kan ju kanske vara en idé att planera och börja köpa utrustning året innan?
Och tid tänker jag mig 4 månader som mål men vet att det troligtvis kommer att ta upp till 5månader då man inte kan förbereda sig på vad som komma skall här hemma i Sverige.