Hur var säkerheten längs leden var det något snack om risker för rån/överfall och sånt?
Jag läste igenom en till blogg om en kille som blev biten av en förbannat stor rattlesnake kommer inte ihåg hans namn men han måste ha gått ungefär samtidigt som dig. Han hade tur det var ett så kallat "dry bite" och han fick inget gift i sig.
Jag såg att du hade med dig en Spot. Använde du den något och fungerade den? Och är det något man skulle kunna använda för att få helikopterhämtning vid ett eventuellt ormbett?
Jag kände mig aldrig osäker på leden, iaf inte angående rån/överfall. Tror inte jag hörde talas om någon som råkade ut för något sånt.
Skallerormarna är så duktiga på att berätta vart dom är så jag hade inga problem med dom även om det var nära att man trampade på en eller två som låg på leden och solade sig.
Jag har lite delade åsikter angående min SPOT. Först och främst känns det tryggt att ha med sig den när man är där ute och har 3-4 dagar till närmaste stad. Räcker ju med en kraftig stukning för att man skall få riktiga problem.
Det jag stör mig på är först att du måste ha ett abonnemang som är minst i 1 år. Hade hellre betalat bara för tiden jag behöver den. Det andra är att dom sparade mina koordinater i bara några veckor så när jag kom hem kunde jag inte se vart jag hade gått. Det hade även varit trevligt med en liten skärm på den som kunde ge lite info/status.