Paddelresor

Kristinkristins tråd fick att fundera lite. Vad finns det för roliga paddelresor? Om man räknar bort nybörjarresor i 120 cm breda K2or. Det mesta verkar ju vara sånt...

Tofino Sea-Kayaking Co i Tofino, Vancouver Island, British Columbia Kanada
WeGo Kayaking i i Port McNeill, Vancouver Island, British Columia Kanada
Mar y aventuras i La Paz i Baja California, Mexico
Dessa har varit absolut tillfredställande.

Mar y Aventuras kan behöva intalas att man vill paddla mycket! Annars inga problem.

Annars kan du hänga med oss till Alaska i sommar om du är sugen.

Mmm... Det där med Alaska fick det att klia lite. Kollade precis på TITS 4 där dom paddlar runt Queen Charlotte, såg sjukt trevligt ut.
Helvetiskt långt bort bara!

På det här forumet skriver folk tusentals rader om skrovformer, friktion i vattnet, roder eller skedda och allt annat som hjärnan mal om näer man har tråkigt. att tala om paddling, utflykter, turer eller rent av expeditioner verkar vara föer hemskt. Då är det roligare att diskutera gylfen på torrdräkten.

Ursäkta ironin men jag tycker kanske att det är på sjön som vi bör utöva vår sport, inte bakom skrivbordet (obs sport, inte idrrott). Alaska är ca 8-10 tusen bort med flyg. Köpenhamn-Seattle tar mindre än 10 timmar. Sen har du ett par timmar till vildmarken. Fega inte!

Bilagor

• PC050296.jpg
    PC050296.jpg
    54.9 KB · Visningar: 963
Haha! Jag är ju en äkta vaniljpaddlare, det längsta jag paddlar är dagsturer. Äger ingen sovsäck en gång... Fick ett spritkök som hint av mor och far, har köpt sprit, men inte nyttjat det än.
Fast jag funderar på att pröva nån lite längre tur nu när konjunkturen möjliggör tjänstledighet.

Thailand

Kom hem för en vecka sedan från en två veckors paddlingsresa i Tarutao marine park i sydligaste Thailand. Rekommenderar verkligen. Nästan inga andra turister, fin natur och obebodda öar, fantastiska koraller och fiskar (ta med snorkel och cyklop).
Paddle Asia svarade för arrangemangen.
http://www.paddleasia.com/

Moln.fi

Har åkt med Roope till Wales två år i rad - mycket mycket trevligt och synnerligen lärorikt. Är klart sugen på andra av hans resor också - men det är ju det där med plånboken... Det är i alla fall en toppenkille. Maila honom så får du veta allt om den resa du funderar på.

Jag gjorde en kovändning igår och bokade in mig till Wales istället. Ser fram mot våren ännu mer nu!
Nåt särskilt man bör träna på till dess?

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg