Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Paddelbilder
- Trådstartare fuchs
- Start datum
Första advent i Misterhult
Även i år blev det en go runda i Misterhults skärgård i förstaadventshelgen, två nätter i tält och en inomhus.
Även i år blev det en go runda i Misterhults skärgård i förstaadventshelgen, två nätter i tält och en inomhus.
Senhösten bara fortsätter i sydvästra Finland, men en solig dag var en trevlig överraskning mitt i allt gråväder.
1,5mil av Söderhamns skärgård paddlad i Rockhoppern 23/12. Isfritt, mestadels soligt och lugnt, men även en liten stund "friskare" väder. Nu har jag fått ihop 98,7 mil i år (är ingen långdistansare, snittet på en tur ligger på 6-7km). Har inte sett någon säl än, så jag får väl ta en 1,3 mils sälspanartur innan året är slut...
Bilagor
En stund siden jeg har postet bilder her nå, har også hatt noen ukers opphold i padlingen. Men nå i jula har jeg i hvert fall vært ute flere ganger.
Tok en liten roadtrip til Tromsø for hvalpadling, men det endte med surfing likevel. I bloggen HER.
En snartur til Verholmen som er i nabolaget ligger HER.
Så ble det jul, og en siste innspurt for å samle Ti på skjæret-poster. HER en liten tur i området jeg har vokst opp, på ekstremt høy flo. Nye steder tilgjengelig.
Nok en post, Åsand denne gangen. Her er det fint. Etter turen ble det en bonus-tur med bålmiddag. God julemat det også. Hele turen HER.
Og så, den kanskje fineste turen. Eller morsomste. I hvert fall en flott tur, overnatting på Vikøya, og den sekstende posten. Da har vi en rekord å slå neste år. Hele turen HER.
Tok en liten roadtrip til Tromsø for hvalpadling, men det endte med surfing likevel. I bloggen HER.
En snartur til Verholmen som er i nabolaget ligger HER.
Så ble det jul, og en siste innspurt for å samle Ti på skjæret-poster. HER en liten tur i området jeg har vokst opp, på ekstremt høy flo. Nye steder tilgjengelig.
Nok en post, Åsand denne gangen. Her er det fint. Etter turen ble det en bonus-tur med bålmiddag. God julemat det også. Hele turen HER.
Og så, den kanskje fineste turen. Eller morsomste. I hvert fall en flott tur, overnatting på Vikøya, og den sekstende posten. Da har vi en rekord å slå neste år. Hele turen HER.
Bilagor
Och så lite bilder från årets två första paddlingar:
Igår kring Fiskebäck och Eskils kanal
Idag utanför Särö
Igår kring Fiskebäck och Eskils kanal
Idag utanför Särö
Bilagor
Inofficiell öppning av den nya paddelsäsongen med 6 deltagare.
Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!
Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg