Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Paddelbilder
- Trådstartare fuchs
- Start datum
@Meritaimen
Det där gör man inte i vilken kajak som helst!
mvh thomas
Det där gör man inte i vilken kajak som helst!
mvh thomas
En välbehövlig kaffepaus i värmen
Vi har ju lite unika kajaker som man kan göra det mesta .Sätta upp Tarp eller tält på samt sovplats om man skulle få för sig det.Det där gör man inte i vilken kajak som helst!
mvh thomas
Da har vi hatt litt gråværs-skøy her. Det ble grått innimellom, men var oftere fantastisk flott himmel og innimellom til og med regnbuen. Fotograf på land fikk vi også, men dessverre fikk han ikke bilder da det var på det kuleste. For da sluddet det vannrett rett mot ham… Men da var det gøy å være utpå!!! (Ferskingene satt da trygt på land og spiste.) Mer i bloggen HER. (Nederste foto: Bjørnar Hansen)
Bilagor
Den kanske sista övernattningsturen med kajak för säsongen.
Det var ju en liten diskussion om kameror någon sida bakåt, och jag hade en förfrågan om saken i början av året. Efter åtta månader kan jag konstatera att min lösning med en Sony RX100 och ett undervattenshus har fungerat utmärkt. Den tekniska bildkvaliteten är av en helt annan klass än hos vattentäta kompakter och det går att fotografera också när ljuset börjar tryta, som t.ex månskensbilden från kajak sju inlägg uppåt. Med solen rakt mot kameran kan man få en del reflexer och det gäller att hålla linsytorna rena. Då kameran är omedelbart användbar kan man också fotografera spontana motiv.
Det var ju en liten diskussion om kameror någon sida bakåt, och jag hade en förfrågan om saken i början av året. Efter åtta månader kan jag konstatera att min lösning med en Sony RX100 och ett undervattenshus har fungerat utmärkt. Den tekniska bildkvaliteten är av en helt annan klass än hos vattentäta kompakter och det går att fotografera också när ljuset börjar tryta, som t.ex månskensbilden från kajak sju inlägg uppåt. Med solen rakt mot kameran kan man få en del reflexer och det gäller att hålla linsytorna rena. Då kameran är omedelbart användbar kan man också fotografera spontana motiv.
Da har vi hatt vår siste onsdagspadling i år, sannsynligvis. Vi avsluttet med et skikkelig fyrverkeri av et nordlys (norrsken?) i flere farger, over hele himmelen. Helt fantastisk. Bildene er tatt med vanntett kompaktkamera på frihånd og i kajakken så det er ikke de beste nordlysbildene akkurat –*men man får et lite hint om hvordan det var.
Alle bildene i bloggen HER.
Alle bildene i bloggen HER.
Bilagor
Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!
Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg