Jeg har vært på Helgeland. Der var det fint. Del 1 er kommet i bloggen HER nå.
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Paddelbilder
- Trådstartare fuchs
- Start datum
Lägger in en kort filmsekvens om senaste inköp.Garmin Virb Elit.Verkar va en bra kamera och en bra konkurent till GoPro.Bra med gps funktioner som man kan spara till senare analys.Nu har ju sommarn varit bedrövlig och hoppas att det blir mer havsbris istället för kyling.
https://www.youtube.com/watch?v=t1-MrjhDVGg
https://www.youtube.com/watch?v=t1-MrjhDVGg
Du allmektige for regn dere hadde, Nicopia! På Helgeland var det ikke så mye regn foreløpig. Del 2 er nå kommet i bloggen HER. Herlig vær og flott område å padle i. Litt langt å ikke få gå i land i det tempoet, men det gikk akkurat greit.
Bilagor
Neste episode, fra Gammøya til Otervær, fortsatt på Helgeland. Resten finner du HER i bloggen.
Bilagor
Hm, nå er det visst en stund siden jeg husket å legge bilder her. Vi får ta en kjapp oppdatering av episoder siden sist, med posting av noen smakebiter fra hver:
Helgeland, del 4 HER
Helgeland, del 5 HER
Helgeland, del 6 HER
Klubbtur Hokkabogen HER
Klubbtur Åserøya med rekord HER
Padling til jobb HER
Helgeland, del 4 HER
Helgeland, del 5 HER
Helgeland, del 6 HER
Klubbtur Hokkabogen HER
Klubbtur Åserøya med rekord HER
Padling til jobb HER
Bilagor
Sist søndag dro jeg på fisketur hjemmefra. Fisk ble det, og noen bilder. Full rapport finner du i bloggen HER, legger ved en liten smakebit. Fikk både fisk på kroken, og en fin tur.
Bilagor
Ursäkta om jag är lite off topic, skyller på att tråden även tidigare har kidnappats av "tekniska" frågor .
Jag är en mycket nöjd Panasonic TZ30-ägare till vilken jag nu har skaffat ett undervattenhus. Nervositeten för att tappa kameran i vattnet har försvunnit men ersatts av irritationen av att få Östersjöns vatten på "linsen". Det blir nu ett evigt fipplande med näsdukar och avtorkande. I 50% av fallen visar det sig när jag tittar på bilderna på hemmaplan att det trots allt blev kvar någon droppe eller att jag fått en "hinna" på linsen som förstör bilden, framför allt de med lite motljus.
Hur gör ni? T ex Nicopias regniga bild från den 21/7 ser jag som en utopi ! Har ni era vattentäta kameror i en påse för att skydda dem från vatten? Har ni superdukar som tar bort allt saltvatten utan att lämna rester? Och hur tusan får ni till det på ett någorlunda praktiskt och snabbt sätt i kajaken ute på fjärden? Eller har ni alla samma problem som jag?
Jag är en mycket nöjd Panasonic TZ30-ägare till vilken jag nu har skaffat ett undervattenhus. Nervositeten för att tappa kameran i vattnet har försvunnit men ersatts av irritationen av att få Östersjöns vatten på "linsen". Det blir nu ett evigt fipplande med näsdukar och avtorkande. I 50% av fallen visar det sig när jag tittar på bilderna på hemmaplan att det trots allt blev kvar någon droppe eller att jag fått en "hinna" på linsen som förstör bilden, framför allt de med lite motljus.
Hur gör ni? T ex Nicopias regniga bild från den 21/7 ser jag som en utopi ! Har ni era vattentäta kameror i en påse för att skydda dem från vatten? Har ni superdukar som tar bort allt saltvatten utan att lämna rester? Och hur tusan får ni till det på ett någorlunda praktiskt och snabbt sätt i kajaken ute på fjärden? Eller har ni alla samma problem som jag?
Har alltid mina kompaktkameror i beredskapsfodral för att undvika smuts eller vattendroppar på frontglasytan på objektivet.
Har sytt fast en nätficka på flytvästen för kameran och en annan för kikaren.
Bilden nedan är tagen med den vattentäta kameran monterad på ett sugkoppsstativ i fören. Fjärrkontrolleras med wifi via mobilen. Kan vara kul att t ex starta och stoppa filmningen. https://www.youtube.com/watch?v=baxE88LkaYs
Thure
Har sytt fast en nätficka på flytvästen för kameran och en annan för kikaren.
Bilden nedan är tagen med den vattentäta kameran monterad på ett sugkoppsstativ i fören. Fjärrkontrolleras med wifi via mobilen. Kan vara kul att t ex starta och stoppa filmningen. https://www.youtube.com/watch?v=baxE88LkaYs
Thure
Bilagor
Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!
Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg