Jag håller på sätta ihop en packlista för årets septembervandring i Sarek. Jag har en del kvar att finjustera och bland annat så ska jag försöka hitta en byxa med hellånga dragkedjor som jag kan ha som endabyxa (och det ska inte vara marmot precip!). De byxor som är listade är i tyngsta laget. Sen kommer jag nog försöka skaffa ett lättare dunplagg eller strunta i det helt och köra på ulltröjorna och fleecen. Det har dock hänt att jag behövt komplettera sovsäcken nattetid på hösten med dunjackan men möjligen minskar behovet eftersom jag planerat inhandla ett bättre liggunderlag. Jag älskar dock dunjackan så det vettetusan hur jag ska göra.
Turen är beräknad för två personer i 10 dagar och det finns en del "skrot" med också för glaciärvandring och fotografering som tyvärr väger en del men som ändå är svårt att skära alltför mycket i.
Ge gärna synpunkter!
LISTAN
Turen är beräknad för två personer i 10 dagar och det finns en del "skrot" med också för glaciärvandring och fotografering som tyvärr väger en del men som ändå är svårt att skära alltför mycket i.
Ge gärna synpunkter!
LISTAN