Pack towel av bilvårdsduk

Nordesjö; sa:
Det är klart att en handduk inte är helt nödvändig på sommarvandringen - då kan man nästan lika gärna lufttorka.

Inte vet jag var du brukar genomföra dina sommarvandringar... I fjällen kan det ju regna hur länge som helst, och då går det inget vidare att torka. Skulle man försöka lufttorka på en skogsvandring sommartid kommer alla blodsugarna på fest, så man skulle nog få blodbrist innan man hunnit torka.

Jag är som många andra slav under vanan. Jg har en liten handduk, kan det vara 100 g eller så, på mina turer
och kan inte minnas att jag torkat mig med den en enda gång.

Boludo; sa:
Nordesjö; sa:
Det är klart att en handduk inte är helt nödvändig på sommarvandringen - då kan man nästan lika gärna lufttorka.

Inte vet jag var du brukar genomföra dina sommarvandringar... I fjällen kan det ju regna hur länge som helst ... på en skogsvandring sommartid kommer alla blodsugarna på fest

Jag brukar ha bra väder när jag är ute :)

Om det spöregnar hur länge som helst lär du ju inte bli torr med en handduk heller. Och om du inte badar med kläderna på kommer ju myggen ändå.

Det tar ju inte många minuter för en varm människokropp att bli tillräckligt torr för att dra på sig kläderna. Det vet ju alla som har tvättat händerna och sen inte hittat nån handduk.

I motsats till Peter Hackman har jag faktiskt använt handduk på mina vandringar, men jag tror ändå inte att det har varit så jäkla nödvändigt.
Men jag kommer nog fortsätta att ha med mig en liten viskoshandduk (20-30 gram räcker nog nästa gång) som man om inte annat kan torka av tältet med.

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg