Pessinki har jag varit i det är ju öde men inte helt -. finns lite grusvägar och så för samerna där.
Mygg och knott...också
Mygg och knott...också
Det jag efterlyste var just sammanhängande skogsområden som inte påverkats av modernt storskaligt skogsbruk, dvs sånt som skett de senaste 100 åren - så vad som hände för spelar ingen roll. Och områden utan skogsvägar eller visuella spår av skogsvägar eller "artificiella" kanter i skogarna borde ju uppfylla detta.Skogsvägar på kartorna är i regel väl utmärkta.
Såna områden är förstås ovanliga i större delen av sverige (oftast finns på sin höjd någon/några enstaka kvadratkilometer) men som jag sa finns riktigt stora områden nodröst om kiruna. Där kan man hitta några kvadratmil stora områden utan skogsvägar eller spår av modernt skogsbruk.
HaHa, precis. Och bygg en sån där treriksröset-betongklump oxå, + en souvernirkiosk & en websida.Jag tycker de borde dra en bilväg till otillgänglighetspolen, så fler kan uppleva den.
Jag röstar för helikopterplatta och kiosk. Då hålls platsen fortfarande fri från bilväg så turisterna kan få den rätta känslan medan de sippar på sitt hipsterkaffe.Jag tycker de borde dra en bilväg till otillgänglighetspolen, så fler kan uppleva den.
I Muddus nationalpark finns 700 år gamla träd. Finfint att besöka...Tror du får svårt att avgöra skogen ålder på satellitbilder. Stora skogar äldre än 100 år är ovanliga i Sverige. Även i Norrland.