Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Opinelfråga
- Trådstartare ljaw
- Start datum
En annan fördel med Opinelknivarna är den ringa vikten. Tyvärr är de inte designade med tanke på tyngre arbeten.Oj! Tack för det utförliga svaret.
Det blev f.ö som sagt en rostfri variant, den största modellen just för bröd och grönsaker. Gillar detta med fällknivsprincipen då den har ett inbyggt skydd, och dessutom inte tar så stor plats på längden.
~Paul~
PS Ingen orsak att tacka!
Här är ett Svenskt företag som har Opinel, priserna kan jag inte säga något om, kan vara billigare att köpa nere i Frankrike över nätet
http://www.knifenordic.se/Knivar-Opinel/c1_341/index.html
Här är en tysk försäljare med kanonpriser:
http://www.kochform.de/Opinel_Taschenmesser_traditionell.htm
När jag beställde, en kniv för ca 100 kr, levererades den av ett bud direkt till dörren utan kostnad!
Låter utmärkt!Här är en tysk försäljare med kanonpriser:
http://www.kochform.de/Opinel_Taschenmesser_traditionell.htm
När jag beställde, en kniv för ca 100 kr, levererades den av ett bud direkt till dörren utan kostnad!
Tack!
~Paul~
Det är ju just detta som fått upp mina ögon för dessa knivar, samt att de har ett för priset bra material i knivbladet tycker jag.En annan fördel med Opinelknivarna är den ringa vikten.
Daddy, tack för länken
Absolut. En ytterligare fördel är den svagt kupade konvexa slipfasen. Jag gör inget annat är striglar mina opisar nu för tiden. Det är fullständigt tillräckligt för att hålla dem i trim. På det viset så underhåller jag en perfekt zero-egg.Det är ju just detta som fått upp mina ögon för dessa knivar, samt att de har ett för priset bra material i knivbladet tycker jag.
~Paul~
Intressant, detta skall jag testa.Jag gör inget annat är striglar mina opisar nu för tiden. Det är fullständigt tillräckligt för att hålla dem i trim. På det viset så underhåller jag en perfekt zero-egg.
~Paul~
Testa med lite olika hårdhet på underlaget också. Vill man ha en mer konvex slipfas så kan man lägga en bit liggunderlag eller musmatta under strigeln. Det gäller dock att köra på ytterst försiktiga svep, annars kan det gå överstyr.Intressant, detta skall jag testa.
~Paul~
Opinel
Sitter lite vak och jobbar natt, förra sommaren var vi på en europaresa och passerade i nåt distrikt där dom gjorde knivarna så vid en bensinmack köpte jag en rostfri med olivträdskaft...mycket fin en 8:a...sitter och äter äpple med den ypperlig till detta iallafall och lätt är den ju....
Sitter lite vak och jobbar natt, förra sommaren var vi på en europaresa och passerade i nåt distrikt där dom gjorde knivarna så vid en bensinmack köpte jag en rostfri med olivträdskaft...mycket fin en 8:a...sitter och äter äpple med den ypperlig till detta iallafall och lätt är den ju....
Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!
Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg