Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Det är stor skillnad. När man ställer kastrullen på köket minskar volymen till ett lågt brusande som inte stör alls (utan kastrull låter det som alla koppkök d v s mycket). Dom har fått till det helt enkelt.
Det är stor skillnad. När man ställer kastrullen på köket minskar volymen till ett lågt brusande som inte stör alls (utan kastrull låter det som alla koppkök d v s mycket). Dom har fått till det helt enkelt.
Jag läste ett test någonstans, troligtvis på webben, och av koktidstabellen så kunde man utläsa att effekten t.o.m. var något bättre för gas än för bensin.
Jag kan inte hitta testet just nu men jag tror att det kan ha varit Outside Magazine.
Så fattar jag det oxå. MFS låter som ett reaplan. Inte Omni. Vet inte om det köket jag såg hade ny slang, några läckor hörde jag i alla fall inte talas om. Annars läckte ju Nova i kopplingen ? (förvirrad! )
De säger själva i manualen (eller vad man skall kalla häftet) att gas är det bränsle som fungerar bäst med köket.
På tal om bränsle, kan man köra det på sprit? OMNIfuel är ju ett ganska pretentiöst namn...
Det hade varit intressant att se ett test där man även har mätt ljudvolym på olika kök.
Instämmer; ljudvolymen är en viktig faktor som testen försummar.
Efter att jag skaffade MFS när det kom så kontaktade jag utvecklingschefen på Primus och frågade om det gick att anpassa köket till att klara även sprit. Svaret jag fick var att det gick om man bytte ut jetskruven (den skruv med hål i som bränslet strömmar upp ur i köket) till en skruv med ganska stort hål i, större hål än i skruven som är anpassad för fotogen. Men de fick inte tillstånd (vem som ger tillstånd vet jag inte) att saluföra det till allmänheten, eftersom olyckrisken ökar. Tanken med det var att om folk använde alkoholskruven till alkohol, en skruv med stort hål, och sedan inte bytte skruv utan bara växlade till bensin så skulle det flöda alldeles för mycket bensin. Däremot gavs jag möjlighet att efter personligt samtal få en sådan alkoholskruv. Jag struntade dock i det. Jag antar att samma sak gäller för Omnifuel.
men kan köra det på gas, sprit, bensin, fotogen, disel osv i stort sett alltings om rinner och brinner.
man måste dock byta mustycke för de olika bränslena, och man får med munstycken (3st) som passar alla bränslen när man köper köket.