Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Hej. Vilket kök skall man välja och varför? Omnifuel eller Nova. Är lite sugen på Nova men har hört att det kan bli problem med detta kök. Om Primus Omnifuel har jag nästan inte hittat några omdömen. Hälsningar Gustav
Hei,
Her har du en dansk nettside som er ganske informativ: http://www.aye.dk/multifuel/
Selv har jeg en Primus Himalaya Multifuel som jeg er meget fornøyd med. Omnifuel'en har et par finesser som gjør den litt bedre enn Multifuel'en (raskere priming, samt en regulator nr. 2 nærmere brenneren). Eneste ulempen med disse brennerne fra Primus er at de bråker en del.
Nova'en har jeg dessverre ikke noen erfaringer med.
Hej. Vilket kök skall man välja och varför? Omnifuel eller Nova. Är lite sugen på Nova men har hört att det kan bli problem med detta kök. Om Primus Omnifuel har jag nästan inte hittat några omdömen. Hälsningar Gustav
jag har erfarenhet av båda och väljer utan att tveka Omnifuel eftersom det är tystast av alla koppbrännarkök jag har använt (XGK, Multifuel, Nova och Optimus Hiker B) och har betydligt bättre effekt än Nova.
Även kopplingen är bättre, gängad koppling istället för snabbkoppling.
Omnifuel går slutligen att använda i Trangia om man köper Trangias Nova-adapter (den lilla koppen) och borrar upp hålet lite samt borrar upp slanggenomföringen på Trangiakökets vindskydd.