Jag kan i alla fall svara på några av frågorna.
På volym och rygglängd svarar jag "vet ej".
På Atlas är locket dock helt höj- och avtagbart, vilket jag tycker är en bättre lösning. Även öppningen till bottenfickan är bättre på Atlas.
Liggunderlag, däremot, kan man fästa på baksidan. Jag använder gummiremmar för att fästa mitt utplattade z-rest.
Om du har så trångt att du måste spänna grunkor på utsidan är det smartare att spänna ovanpå.
På volym och rygglängd svarar jag "vet ej".
Japp, det sitter två kompressionsremmar på varje sida.Är huvudsäcken komprimerbar i sidorna?
Inte helt. Det går att "komprimera" locket, men det går inte att höja det eftersom det är fastsytt på ryggsidan.Är topplocket höj- och/eller avtagbart?
På Atlas är locket dock helt höj- och avtagbart, vilket jag tycker är en bättre lösning. Även öppningen till bottenfickan är bättre på Atlas.
Tält?! Tält är tungt och "skall" packas inuti säcken.Går det att fästa tält/liggunderlag på baksidan med spännremmar?
Liggunderlag, däremot, kan man fästa på baksidan. Jag använder gummiremmar för att fästa mitt utplattade z-rest.
Om du har så trångt att du måste spänna grunkor på utsidan är det smartare att spänna ovanpå.