Övernattningstur!

Ja det är fina grejer - nu får vi hoppas blötan släpper.

Jag kom hem igår - jag fick ju kompensera för att vi bara var två.
Körde hela Sandsjöbackareservatet ner till Kungsbacka där jag smet in och åt och drack på en restaurang och sen tebax in i skogen och mot Göteborg.

Det är väldigt sumpigt där ute...men vedtillgången är stor på alla sätt - även i vindskyddena.
På stigarna i anslutning till vindskyddena kunde man hitta nödnedtagna träd och 10kg klumpar
för hela natteneld då västkuststiftelsen fått röja dessa efter stormana

På en vildcamp utanför reservatet vid Kungsbacka var det inga problem att hitta 2M långa 40kg bitar och därmed eld hela natten - stormarna har fixat ved i hela västsverige.

Fattas bara minsugrader!

Tack för sällskapet Troy! Och tack västkuststiftelsen för veden. Var rejält inrökt när jag kom hem... Tack alla andra för fantastiskt trevligt sällskap på övernattningsturerna 2013!

Ser fram emot nya turer 2014!

Ja tack själv! Haha inrökt tyckte jag också jag var första natten,men kan du tänka mig när jag kom hem...t.o.m vilda djur kom och nosa på mig sista natten.

Det var liksom ingen skillnad....

Ser framemot 2014

God fortsättning, alla!

Hur många övernattningsturer (organiserade via den här tråden) blev det egentligen under 2013? Jag satsar på att hinna med en fem - sex stycken under våren i vart fall och hoppas förstås på sällskap!

God fortsättning, alla!

Hur många övernattningsturer (organiserade via den här tråden) blev det egentligen under 2013? Jag satsar på att hinna med en fem - sex stycken under våren i vart fall och hoppas förstås på sällskap!

Ja, hur många blev det egentligen .. jag ska räkna efter de jag var med på. Tror jag missade 3 st. Återkommer efter räknade turer!

Ser verkligen fram emot att kylan kommer så det blir rent ute. Då slänger vi/du/ni upp en tur här!

God fortsättning !! // Andreas

God fortsättning alla!
Ser fram emot detta årets turer! Är ju fortfarande "nybörjare" här så lägger nog inte upp någon egen tur än med hakar gärna på om nån annan hittar på nåt.
Enligt min SMHI-app är det kyla på väg in - man kan ju alltid hålla tummarna :)
Vi syns
Anne

Hmmmmm……… och jag som trodde att jag längtade ut i skogen bara för den sköna naturen :)
Ja nu får ni allt tala tydligt och med hög röst :)

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg