Övernattningstur!

Primär fiske och övernattning sker på Lördag i ett sjöområde som kräver gulakortet.
Det är ett antal mil dit.

Jag kommer att börja vandra mot området imorgon och fiska lite på vägen dit med en övernattning fre-lördag - men lördag-söndag är det vid huvudsakliga målområdet

EDIT:

Finns inga vindskydd så ta med backup mot regn - annars under bar himmel!

Senast ändrad:
Primär fiske och övernattning sker på Lördag i ett sjöområde som kräver gulakortet.
Det är ett antal mil dit.

Jag kommer att börja vandra mot området imorgon och fiska lite på vägen dit med en övernattning fre-lördag - men lördag-söndag är det vid huvudsakliga målområdet

EDIT:

Finns inga vindskydd så ta med backup mot regn - annars under bar himmel!

Härligt !!! // Andreas

Ha en go tur nu i helgen. Är rätt så avundsjuk på att jag inte kunde följa med;(
Hoppas att det passar mig bättre nästa gång.
Lycka till med fisket!
/Tobbe

För min del blir det övernattning runt Gbgs skärgård med fiske ,Kajak ,grilling o lite gott vin .
Underbara små öar samt besöka lite nya ställen
Så man ha längtat efter det här under vintern

Ramsäng 8-9/6. Var ligger det? Jo, fyra till fem kilometers paddling från samhället Fegen, man kommer då till en lägerplats vid sjön Fegen.
Jag har införskaffat en plasteka med snurra och har även två kanadensare, men det går givetvis att ta med egen kanot eller kajak.
Inget att rekommendera (för man missar mycket) men det går att köra bil hela vägen.

Vid Ramsäng

Finns en toalett, 2 lägereldplatser och en stor äng perfekt för tält, givetvis finns träd, för trädkramare... :)

Finns även ved/vedskjul yxa & såg på plats

Mvh troswe

Ramsäng

Vy över området...

Jag & Glenn på paddeltur...

Bilagor

• 0018.jpg
    0018.jpg
    95.8 KB · Visningar: 506
  • 0057.jpg
    0057.jpg
    62.1 KB · Visningar: 372
  • 0050.jpg
    0050.jpg
    90 KB · Visningar: 383
  • 0035.jpg
    0035.jpg
    76.6 KB · Visningar: 396

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg