Övernattningstur!

Dubbel stockeld från boken Eld tror jag .. TBG ide´sist vi var vid svarttjärn . Två stora stockar ovanpå varandra inte bredvid, stoppade ved mellan dem. Blev såååå varmt o gosigt !!! // A

Bilagor

• DSC_0472.jpg
    DSC_0472.jpg
    13.5 KB · Visningar: 355
Uppdaterad lista. Eventuellt tillkommer några under morgondagen också.

Rimn
Fotografiskt
juniorjuliusivan
Jukebox
TorbjörnGbg
Troswe (möjligen)
glenn o.c (möjligen)
Mr Zip
Morgan Göteborg
Oneidahiker
Gary
TROY GARNER (Skadad men tapper)
Friskus5

Kommer hem från en resa till Sydamerika för ett tag sedan. Jag köpte en hängmatta som jag nu förstår heter hammock eller hamaca på spanska. Jag har aldrig riktigt förstått vilken fantastisk anordning det här är förrän nu. Den jag köpte var en enkel vanlig hängmatta men modell större. Jag var med och jagade med några vänner och fick användning för den bl.a. där ute. Jag försöker nu läsa in det jag finner att läsa här på Utsidan och andra ställen för ABC kunskap i de mera utvecklade produkter som finns på marknaden. En fråga till er som kan, vad rekommenderar ni för bruk här hemma i Svedala? Vilka rekommenderar ni ?

Kommer hem från en resa till Sydamerika för ett tag sedan. Jag köpte en hängmatta som jag nu förstår heter hammock eller hamaca på spanska. Jag har aldrig riktigt förstått vilken fantastisk anordning det här är förrän nu. Den jag köpte var en enkel vanlig hängmatta men modell större. Jag var med och jagade med några vänner och fick användning för den bl.a. där ute. Jag försöker nu läsa in det jag finner att läsa här på Utsidan och andra ställen för ABC kunskap i de mera utvecklade produkter som finns på marknaden. En fråga till er som kan, vad rekommenderar ni för bruk här hemma i Svedala? Vilka rekommenderar ni ?

Hej! Med tanke på att årsmedeltemperaturen i Sverige ligger mellan 6-8 grader så är en värmekälla undertill behövlig. Det finns massvis att läsa om, här och i andra forumtrådar. En vanlig instegsmodell för Hammockar brukar vara DD-hammocks. Finns här: http://www.huskygard.se/olshop/index.html?lang=sv

Dessa är också stora vanliga i både Europa och USA:
Hennessy Hammocks
Warbonnet

Det finns många fler märken men det beror ju lite på vad du är ute efter. Vad det gäller värme undertill är det vanligast med uppblåsbara liggunderlag eller underquiltar. Bekvämast är underquilt, men billigast är liggunderlag.

Svårt att rekommendera, allt beror på tycke och smak. Berätta lite mer om vad du kan tänka dig att lägga ekonomiskt och i vilka väder du tänker använda dig så kan den här tråden säkert hjälpa dig vidare. Eller också hänger du med på turen i morgon, där kan du se flera olika modeller skulle jag gissa.

Senast ändrad:
Slutgiltig närvarolista, vi ses!

Rimn
Fotografiskt
juniorjuliusivan
Jukebox
TorbjörnGbg
Troswe
glenn o.c
Mr Zip
Morgan Göteborg
Oneidahiker
Gary
TROY GARNER (Skadad men tapper)
Friskus5

Hej! Med tanke på att årsmedeltemperaturen i Sverige ligger mellan 6-8 grader så är en värmekälla undertill behövlig. Det finns massvis att läsa om, här och i andra forumtrådar. En vanlig instegsmodell för Hammockar brukar vara DD-hammocks. Finns här: http://www.huskygard.se/olshop/index.html?lang=sv

Dessa är också stora vanliga i både Europa och USA:
Hennessy Hammocks
Warbonnet

Det finns många fler märken men det beror ju lite på vad du är ute efter. Vad det gäller värme undertill är det vanligast med uppblåsbara liggunderlag eller underquiltar. Bekvämast är underquilt, men billigast är liggunderlag.

Svårt att rekommendera, allt beror på tycke och smak. Berätta lite mer om vad du kan tänka dig att lägga ekonomiskt och i vilka väder du tänker använda dig så kan den här tråden säkert hjälpa dig vidare. Eller också hänger du med på turen i morgon, där kan du se flera olika modeller skulle jag gissa.

Tack för svaret Lasse!

Tyvärr befinner jag mig i Norrland så jag kan inte vara med på er träff men det hade varit intressant att ta del av era erfarenheter. Jag tänker mig att använda den under sommar och höst och är beredd att betala för att få bra kvalité. Därborta användes ibland även hängmattor som en möbel hemmavid och det var skönt att dåsa bort en stund i värmen. Hur ser marknaden ut i Sverige när det gäller återförsäljare ? Jag har förstått att det finns några som säljer via sin webbbutik

Hej alla!

Det blir tyvärr så att jag inte kommer med med ut, men jag önskar er en härlig, härlig kväll framför brasan! :)

/Monica.

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg