Ganska intressant med trådens inlägg hittils. Det var roligt att läsa folks inlägg och se hur olika ser på saker och ting. Men för att klargöra det hela går inte det jag ska göra ut på att bli hittad inom 10 dagar av en räddningspatrull, sitta på en stubbe och svälta bort alla muskler utan att käka, ladda fickorna med chokladkaka och lyssna efter glassbilen. Det jag istället ska göra är att under några dagar, vet ej hur många, dra ut i skogen och överleva på naturens villkor. Alltså en form av en egen "överlevnadskurs". Jag vet inte i nuläget om jag ska ta med mig vassleprotein som proteinkälla. Annars var tanken att jag skulle klara mig totalt på vad naturen har att ge, dvs. jag ska kunna hämta kolhydrater, protein, fett, mineraler, vitaminer via skogen. Nödproviant som säkerhetsutrustning kan jag ha med mig.
Det jag med denna tråd ville ta reda på var allmänt vad man kan tillgå. Men efter vissa efterforskningar, studerande och letande har jag fått svar på mina flesta frågor. Om det är någon detalj jag undrar över hör jag av mig, men i nuläget är det mesta klart.
Mitt projekt går i alla fall inte ut på att lyssna efter glassbilar, hehe..
Tack för tips i vilket fall.