Östra till Västra Unna Reaiddavaggi?

Jag har alltid vandringsstavar när jag går med packning! Och nej, jag tänker inte gå Jojoleden. Men vi ska gå Unna Räita genom i sommar. Tack för alla råd! Om det så behövs kommer jag krypa uppför klippkanten. Det som jag inser kan sätta stopp för oss är möjligen vadet över jokken från Reaiddaglaciären. Hittade en annan tråd här på forumet och det är ju några som fått snällt vända.
Tror du oroar dig för mycket. Gick i slutet av Augusti 2018 och vadet över jokken från Reaiddaglaciären var enkelt men fick ta av mig skorna. Sedan finns det inget mer vad till stugan. Just innan stugan får man gå/ hoppa lite på stenar vad jag minns. Vet dock inte nu om den nya stugan byggdes på samma ställe som den gamla.
Var 62 år när jag gick där och klippkanten kändes aldrig läskigt eller något annat för den delen. Som det redan nämndes, mycket gåendes på skrå fram till jokken. Fantastiska utsikter lovas och rekommenderar att man går upp en liten bit tills man kan se bägge sjöar nedanför. Jag klassar platsen som det vackraste stället i den Svenska Fjällvärlden iaf av det jag sett hittills inklusive platser i Sarek.
 
Tror du oroar dig för mycket. Gick i slutet av Augusti 2018...
Tusen tack att du peppar, det behöver jag! Vill inte "bara" stanna på Kungsleden utan tänja lite på mina gränser och gå utanför comfort zone. Samtidigt vore Jojo-leden eller t om Sarek kanske lite för mycket att ta i, och Östra leden till Keb skulle jag nog inte klara av (som du har gjort).
Vi var till Västra Unna Räitavaggi i somras, och det var ju lite spännande, men också en upplevelse och det gick bra. Håller med om att det är enastående vackert! Men vill som sagt inte göra någon vansinnesvandring med tanke på min förmåga.
Vi ska fara iväg i slutet av juli, och jag uppdaterar och berättar hur det gick!
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Robtrek Till Lapporten från Abisko Östra eller från Turiststation? Fjällvandring 1
tsebring Erfarenheter av björlings glaciär (östra leden till Kebnekaise sydtopp) Fjällvandring 10
Kan man gå från Kitteldalen till östra leden Fjällvandring 2
JohnRJ Östra Fjällfjället m.m. Fjällvandring 4
jesperholmstedt Kebnekaises östra led med STF guide - kan regn göra att turen inhiberas? Fjällvandring 1
KulvertTur Norra sidan av Östra Bastavagge; konstigheter? Fjällvandring 4
Taffinaff Möjlig väg över Östra Bossusglaciär-Sielmatjåkkaglaciären? Fjällvandring 2
fback Kebnekaise topptur östra leden Fjällvandring 3
PepsAdventures Passet söder om Östra Bunnertjärnen Fjällvandring 6
thureb Östra leden upp och ned under 2 timmar Fjällvandring 2
Hmk Ny karta Muttos och östra Sjavnja Fjällvandring 9
Polarnatt Keb östra leden + kamvandring Fjällvandring 2
Pwe Glaciärfickan SO om Östra bunnerstöten Fjällvandring 4
Pwe Vålådalen kyrstenenen östra bunnerstöten Gåsen vålådalen Fjällvandring 3
egilviking Turförslag Östra Jämtlandsfjällen Fjällvandring 2
Freddyh Tur och vad i östra sarek Fjällvandring 6
Kebnekaise via Östra leden på Nordnytt Fjällvandring 0
tbergman Vart tog Östra Knivglaciären vägen? Fjällvandring 12
curt Vandringstips södra/östra Norge? Fjällvandring 4
robinhaag Kebne Mars 2010 Östra leden ?? Fjällvandring 8
Sven V Fåglar utmed östra leden? Fjällvandring 1
Cederqvist Tälta, östra leden. Fjällvandring 4
daniel80 Östra leden på Keb med trasiga armar Fjällvandring 15
mli11 Kebnekaise - upp västra leden ned östra leden? Fjällvandring 9
fjällfare Turtips efterlyses:Unna Reidavagi/östra delen- svårt?? Fjällvandring 10
Pellepassat Vada Visstasjohka och Östra Knivglaciären Fjällvandring 3
mdlist Läget (vatten, mygg) i östra Sarek/Stora Sjöfallet? Fjällvandring 0
Hedman Östra Knivglaciären Fjällvandring 6
Jokk Östra Kebnekaiseleden utan guide? Fjällvandring 6
jsalmonsson Kebnekaise Östra-Västra leden?? Fjällvandring 8
Keb,Östra leden Fjällvandring 9
Östra Padjelanta Fjällvandring 0
oskar_thulin Söker vandringskompis till Sarek-tur i mitten av augusti Fjällvandring 8
PlåsterPelle Bussgods från Stockholm till Abisko Fjällvandring 2
Johnny_b Mattor till gasdriven myggapparat Fjällvandring 1
Ute-P Från Mavas till Tjoarvihytta Fjällvandring 4
såg Hur lång tid skulle de ta att gå från Abisko till Kvikkjokk Fjällvandring 15
Ictory Från bårddetjåhkkå till sarektjåkka Fjällvandring 0
GustavOh Vilken väg till Álggajávvre? Fjällvandring 12
GustavOh Biljetter till fjällvärlden 2024 Fjällvandring 196
Wotan88 Riksgränsen-Likta-Alip Duvrras-Vassejiekna-Vassecohkka-Trollsjön-Gearggecorru-Guoblavaggi-Boazcohkka-Vuolimus Hoiganjarrvi-vidare till siellacohkka Fjällvandring 4
Stordrulen "Svårt att nå ut med information om fjällfaror till ovana vinterbesökare" Fjällvandring 1
RosalieK Hur svår är vandringen aktse till skierfeklippan? Fjällvandring 6
såg Låkkatjåkka till Abisko Fjällvandring 2
HUFFEBOY Resa till Kvikkjokk Fjällvandring 50
såg Är det många som går från Abisko ner till Vakkotavare Fjällvandring 9
Materialaren Vandringsbetraktelser i relation till Kvenslers ’Sarek’ Fjällvandring 3
k elias Enafors till Storlien eller andra hållet? Fjällvandring 3
Skutter Sovsäck till Sylarna runt - Augusti / september Fjällvandring 8
lovikkavanten Alternativ väg till Skerfe från Sitoälvsbron? Fjällvandring 2

Liknande trådar


Fjälledarens tips: Så packar du lätt och når längre

Ibland får man ut mer av naturupplevelser när man tar ut svängarna. Fjälledaren Oskar berättar hur han hittar en större frihetskänsla utomhus.