I ett anfall av övermod och galenskap råkade jag anmäla mig till Vätternrundan och har aldrig cyklat som träning innan. Har just nu en 3-växlad damcykel som väger ca 17 kg som tar mig ca 2 mil/vecka och den är ju långt ifrån optimal till 30 mil. Funderar på hur jag ska lösa detta och har några idéer men behöver tips. Troligen ska cykeln hålla för ca 70-100 mil, kommer nog inte cykla speciellt mkt efter VR och kassan är rätt begränsad...
1. Köpa en äldre någorlunda välskött racer (alltså den sorten som kostar 700-1000 kr), lämna in för service och hoppas på att de inte hittar några större fel.
2. Köpa en mountainbike för ungefär samma pris som ovan, lämna in för service och sätta på smala däck.
3. Köpa en nyare begagnad racer och förhoppningsvis kunna sälja den efter VR utan alltför stor förlust.
4. Cykla på tantcykeln jag har...
5. Den ultimata superlösningen som jag inte kan komma på... =)
Hoppas någon kan ge mig tips kring detta!
Hälsningar
Anna
1. Köpa en äldre någorlunda välskött racer (alltså den sorten som kostar 700-1000 kr), lämna in för service och hoppas på att de inte hittar några större fel.
2. Köpa en mountainbike för ungefär samma pris som ovan, lämna in för service och sätta på smala däck.
3. Köpa en nyare begagnad racer och förhoppningsvis kunna sälja den efter VR utan alltför stor förlust.
4. Cykla på tantcykeln jag har...
5. Den ultimata superlösningen som jag inte kan komma på... =)
Hoppas någon kan ge mig tips kring detta!
Hälsningar
Anna