Hehe - här kommer fler (vilket bara bevisar hur olika det kan se ut i medicinpåsen):(...) näsdroppar har jag skrivit upp. Jag känner igen den där nojjan...
- min andra dotter tappade en gång en plomb inkl. en tandbit på en långresa och åker hädanefter ingenstans utan den pyttelilla tuben med provisorisk tandfyllning
- även de mest banala förkylningar går ofelbart rakt ner i mina luftrör, och jag vill helst slippa ligga vaken i tältet med känslan att sluka eld vid varje andetag, så en nödranson Bafucin får följa med. Aldrig använd hittills, vad jag minns .
- med ålderns och de risiga knänas rätt kanske det blir en tub Voltarensalva nästa gång .
Grattis - perfekt tillfälle att testa dem men den packning du faktiskt har plockat ihop! "Prova i affären" är ju rätt värdelöst i jämförelse.Jag beställde en Exos från Addnature och väntar med spänning. Det fick bli ett par andra ryggsäckar också, när det nu ändå är fri frakt och retur.
Det tar en stund innan man lär sig hantera alla utanpå-finesserna på en Exos utan att det hänger och slänger en massa lösa stroppar o.d. Ur den synvinkeln är det inte så kul att välja för stor volym - det blir långa ändar på kompressionsremmar och mycket veck på en icke fullpackad rygga. Jag fick faktiskt byta ner mig två storlekar. När man väl fått ordning på det kan man hålla utsidan slät och fin.
Man kan få känslan av att diverse detaljer är lite klena, men de två Exossäckar som funnits i familjen (58 resp. 34) har tålt normal misshandel utan anmärkning. Jag var dock lite skum på nötningshärdigheten längst ner, där ramen löper i två tygskodda bågar i det spända ryggnätet - det är ju på den ytan man ställer ifrån sig säcken på marken, och i mitt fall handlar det nästan alltid om något stenigt/grusigt/vasst. Jag vet inte om problemet var verkligt, men har för säkerhets skull skyddstejpat bågarna med min eviga idrottstejp. Inte vackert men hållbart.