Jag har ägnat en del tid åt att göra egna .typ-filer till Friluftskartan pro som jag tänkte dela med mig av här snart när de är färdiga. Jag har utgått från tidigare anpassningar som postats i en tråd här tidigare (http://www.utsidan.se/forum/showthread.php?t=43392), men det är inte så mycket kvar av originalet.
Detta är gjort:
Sitter någon inne med fler ändringsförslag så är de välkomna. Annars får ni vänta tills imo... lite senare idag så ska jag posta första versionerna.
Detta är gjort:
- Större vägar är av mittlinjetyp á la terrängkartan.
- Mindre vägar och stigar är också mer som terrängkartan
- Skillnad på 5m och 25m höjdkurvor och då höjden visas i text så görs den med liten text som är av samma färg som kurvorna.
- Ny gränslinje för naturreservat. (grön linje med svart streckad mittlinje) Men då samma gränslinje ligger runt industriområden vet jag inte om det är så genialt, det får visa sig efter lite testkörning.
- Bostadsområden, våtområden är från tidigare .typ-filer
- Järnvägar är inte enligt nämnda .typ-filer, utan av garmins originalstil då jag tyckte att de blev lite väl grötiga med bitmappade linjer.
- Nya symboler för badplats, vändplan, flygplats, rastplats, hus, herrgård/slott, damm, torn, sportanläggning, fornlämning, transformator, hamn, station och campingplats
- Texten på hus och kyrka mfl syns inte om man inte håller markören över dem.
Sitter någon inne med fler ändringsförslag så är de välkomna. Annars får ni vänta tills imo... lite senare idag så ska jag posta första versionerna.