Snyggt jobbat bengibollen
men inte verkar du vara särskilt beng, snarare tvärtom
Har sett även Gismos och leijons tidigare bidrag som också är bra. Mest fantastisk är den förres SweMapDemo, men den kräver ju ett helt annat jobb.
Idén med att ändra via TYP-filer är ju mycket bra. Själv skulle jag önska att kartan blev så lik möjligt Gismos SweMapDemo.
Generellt önskar jag att inga symboler alls förklaras med text och här har vi fått bort mycket, särskilt det irriterande "hus". Även skog, lövskog, åker, öppen mark, hygge, låg/hög bebyggelse, torn, etc skulle helst försvinna, för symboler är just till för att ersätta text.
Vidare, är jag mer förtjust i att järnväg ser ut som det brukar på vanliga kartor och är tveksam till prickade höjdkurvor eftersom det bryter mot vanlig kartografisk sed, även om det senare gör sig ganska bra på skärm.
Är det du/ni gjort svårt att åstadkomma för en någotsånär erfaren datorbrukare? Finns det någon enkel beskrivning hur man gör?
Hursomhelst, detta är ett stort steg framåt även om det skulle stanna här. Jag har redan installerat de senaste TYP-filerna och ska snart göra en karta över hela Sverige på ett SD-kort.
Tack för detta fina bidrag!