Jag tror inte att en VD:s främsta kompetens är att vara bäst i detaljer i verksamheten. Att vara VD handfar vanligen om helt andra saker. Förhoppningsvis är han bättre i marknadsanalys än i mettalurgi

Tack Almgren för upplysningen. Ironi är inte din starkaste gren va?

Och Mellpat: Du har förstås rätt. Han vet inte mer än någon av oss, sannolikt dock väldigt mycket mindre än alla de forskare som i peer-review-tidskrfter kommer med vetenskapliga argument för att det som förefaller ske faktiskt sker. Och kommer med förutsägelser som faktiskt verkar hålla streck. Vilket är mer än vad växthus-skeptikerna lyckas med.

Och du lille fredlige man, Skattebetalarna? Stefan Fölster? Jag sa ju att här luktade troll.
 
Lillspöket: Tja, vad ska man tro egentligen? http://svensktidskrift.se/?p=100

Läste precis i Vi i Villa att 1 kg svenskt nötkött är lika med 25 kg koldioxid, som är lika med 12 mil bilåkning. Och i stort sett all koldioxid kom till vid uppfödningen, inte vid transporter.

På det viset. Vore intressant att veta hur många kilo nötkött som åtgår för de 70 000 nytillkomna svenskarna under förra året - eller de miljoner som tillkommit i andra länder. Så ta det stilla. Det finns inget att göra - annat än att hoppas att klimatalarmisterna har fel.
 
Lillspöket: Tja, vad ska man tro egentligen? http://svensktidskrift.se/?p=100


Tja, vad ska man tro? Vad gäller de som inte tror på att männsikan påverkar klimatet så KAN det naturligtvis hända att de har rätt. En del av dem har också forskningsmeriter. Det tror jag inte det är någon som nekar till.

Men att man tidigare har ägnat sig åt forskning, möjligen också presterat god vetenskap, betyder ju inte att man har vetenskapligt fog för allt man säger. Och mig veterligen har de inte lyckats presentera några vetenskapliga belägg för sin tes. Hade de gjort det skulle de säkert fått dem publicerade - ingen redaktör skulle missa chansen att få så mycket uppmärksamhet. För ett fett vetenskapligt bråk skulle det ju bli. Och det betyder intäkter till tidningen.

Vad sedan en moderat kommunfullmäktigeledamot som jobbar extra med en tidning som leds av en tidigare Timbro-chef har att säga i frågan är kanske inte jätteintressant.
 
Det finns inget att göra - annat än att hoppas att klimatalarmisterna har fel.

Vi kunde ju äta mindre nötkött...köra bil mindre och i mindre bilar...återvinna mer...köpa kvalité och slit-och-släng-konsumera mindre...satsa på förnybar energi och inte göra av med så förbannat mycket av den...bo smartare och göra färre ungar...utbilda tredje världen så att inte vår dumma historia upprepar sig...och samtidigt hejda befolkningsökningen...åka tåg...käka närproducerat...göra dän alla jävla förpackningar som inte behövs...göra om och göra rätt på tusen och två olika sätt i stort och smått...


...men bortsett från det är det inte mycket vi kan göra.
 
Om alla blir hinduer så slipper man problemen med nötköttet. Om man samtidigt hade Indiens levnadsstandard skulle det bli ännu bättre :)
 
En realist inser att denna väldsbild och dess överlevnad är omöjlig utan konspirationer, Al Gore spinner en liten tårtbit ur den grandiosa bluffen = Pengar är lösningen, du och jag ska betala mer... eller hur?
;)
Det är enkelt att tänka själv... Solen...

Sorry om det är OT, svarar bara på rubriken... Är ny här och det tar ju lite tid å läsa hela tråden...


En annan intressant sak som jag sprang på här om dagen:
http://vids.myspace.com/index.cfm?fuseaction=vids.individual&videoID=2019776061

Nå väl... Lev väl mina vänner medans ni kan...

MVH/Jumalauta
 
Vi kunde ju äta mindre nötkött...köra bil mindre och i mindre bilar...återvinna mer...köpa kvalité och slit-och-släng-konsumera mindre...satsa på förnybar energi och inte göra av med så förbannat mycket av den...bo smartare och göra färre ungar...utbilda tredje världen så att inte vår dumma historia upprepar sig...och samtidigt hejda befolkningsökningen...åka tåg...käka närproducerat...göra dän alla jävla förpackningar som inte behövs...göra om och göra rätt på tusen och två olika sätt i stort och smått...

Tja, allt detta är välkänt. Men hur skulle genomförandet gå till? De politiker som genomdriver större inskränkningar än omgivande länder/regioner kommer inte att bli omvalda.

Du talar om några vi som kunde. Och vem är dessa "vi"? Oss som bryr sig? Men "vi" är bara en liten minoritet. När bensinpriset sjönk började majoriteten av de subventionerade etanolbilköparna köra på bensin i stället.
 
Ironiparanteser? Du menar att man ska ange att man är ironisk, så att ingen missförstår? Jepp, så ska man förstås göra. Det blir ju både snyggt och roligt.

Framförallt tydligt. Ett vedertaget sätt att använda ironi, som tyvärr fallit bort sen webben blev populär. På gamla usenet fungerade det dock väldigt bra.
 
Tja, allt detta är välkänt. Men hur skulle genomförandet gå till? De politiker som genomdriver större inskränkningar än omgivande länder/regioner kommer inte att bli omvalda.

Du talar om några vi som kunde. Och vem är dessa "vi"? Oss som bryr sig? Men "vi" är bara en liten minoritet. När bensinpriset sjönk började majoriteten av de subventionerade etanolbilköparna köra på bensin i stället.

De som förespråkade demokrati var också bara en minoritet en gång i tiden. Liksom de som propsade på bilbältestvång, de som tyckte att freon i kylskåp borde förbjudas, de som tyckte att det var onödigt att torka arslet med klorblekt papper och de som var emot slaveriet. Den svarta medborgarrättsrörelsen i USA var en minoritet som företrädde en minoritet. Fildelarna, bloggarna och alla de som är på Facebook är i minoritet, Mahatma Gandhi var i minoritet, Jesus var en minoritet, alla jävlar är i minoritet.
Men minoriteter kan förändra världen.

Dessutom finns det inget som säger att de som är i minoritet idag kommer att vara det imorgon. Någon (lämpligtvis du och jag och vår sexhundratjugotusen närmsta vänner) måste börja.

Din defaitistiska attityd ger jag inte mycket för. Jag tycker det låter som en ursäkt för att du inte ska göra ett skit. "Nä, förstår du min lille sonson, det var ingen idé..."

Ska det verkligen vara ditt försvar inför kommande generationer? Ynk.
 

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

  • Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg