• Om "Fritt Forum"
    Det här forumet är för diskussioner som ligger helt utanför Utsidans intresseinriktning. Huvudsyftet är att moderatorer skall kunna flytta hit trådar som startats i andra forum, men som har bedömts inte passa in där men ändå har en intressant diskussion igång. Men det är också möjligt att starta nya diskussioner här, så länge de inte bryter mot forumets regler.

    OBS!
    Diskussioner och inlägg i det här forumet visas inte på Utsidans förstasida eller på Vad är nytt-sidan, så är du intresserad av diskussioner som ligger utanför Utsidans inriktning bör du själv bevaka forumet (mha Bevaka-knappen.

Ny webshop?

Fast iofs. tycker jag nog att deras design är för skrikig. Gubbvarning, alltsâ. Till min tweed-fleece, anorak, knickers och knästrumps föredrar jag en mer klassiskt diskret variant

4305_450.jpg
 
tigertamjaren; sa:
Utan tvekan fräsiga. Frågan är väl om fräsigheten återspeglar kvaliteten. Bra kängor brukar se basic, oansenliga och inte alls överarbetade ut. Men man kan ju alltid hoppas att det inte gäller i det här fallet. För fräsiga är de!

/ G

Du tänker väl för i jösse namn inte införskaffa!

Mvh / Mats
 
malindo; sa:
Fast iofs. tycker jag nog att deras design är för skrikig. Gubbvarning, alltsâ. Till min tweed-fleece, anorak, knickers och knästrumps föredrar jag en mer klassiskt diskret variant

4305_450.jpg


ooooohhh.. *trampar upphetsat upp och ner*

Skitsnygga!! Sånna vill jag ha!!!
 
Ha! Nu har han bytt spår må jag säga den gode "flåbusen"...

Och jag måste medge, Malindo, att såna braskande pjukk gör sig illa till en snygg tweedkostym. eVENT eller retro, det är frågan det. Fasen så svårt, men inte svårare än Paclite mot XCR?...

/ G
 
tigertamjaren; sa:
Okej, hur djupa ska ett par bra kängor vara egentligen?

Men lite seriöst då, vad säger du om Kaylands kängor Malindo?

http://www.kayland.com/collectionNew.htm

TitanK2.jpg


/ G

Ja jäklar, med en mindre modifiering har man ju ett par schyssta pjäxor med NNN-fäste.

Och annars: Ni borde be Christer starta ett "urspårade-trådar-forum" dit han kan skotta över diverse alster.

Och på tal om pannlampor: finns det nån lampa som man kan koppla till en extern strömkälla (ex. MC) och sedan, vid behov, jacka ur och promenera omkring med?

Trevlig helg!

/BAX

BTW, vad var det *rofl* (eller nåt ) betydde?
 
BAX; sa:
Och annars: Ni borde be Christer starta ett "urspårade-trådar-forum" dit han kan skotta över diverse alster.


/BAX

Jag tror BAXen har en poäng där, gossar. Vad tror ni andra? Själv hade jag hört ett rykte om att sâdant nytt forum var pà gàng, men det gàr ju sà mânga rykten nuförtiden...
 
Säger man i södra Sverige:

När Flâbusen säger:

"ooooohhh.." och trampar upphetsat upp och ner,

dà sätter sig fâren pà stolen.
 
Går helt sant rykten om allt möjligt som den senaste veckan tydligt har visat. Men tolkade jag Christer fel om jag uppfattade det som att det är okej att skriva lite urspårat i just avdelningen Fritt Forum?

/ G
 
tigertamjaren; sa:
Går helt sant rykten om allt möjligt som den senaste veckan tydligt har visat. Men tolkade jag Christer fel om jag uppfattade det som att det är okej att skriva lite urspårat i just avdelningen Fritt Forum?

/ G

ÖÖHummm, host host, JO MEN nog var det väl det han antydde, host host...

Men det är klart, trådarna skapas ju i vissa forum och då är det ju liksom gjort redan. Men då får väl Christer ta fram den STORA sopen och skicka iväg tråden dit den hör hemma. (eller baseballträet och förmana urspårarna till besinning)

Jag har inget emot urspårningar så länge dom håller sig inom mina humornormer, he he. En del trådar tigger ju formligen om att få dra iväg åt ett annat håll.

Uff, är det fredag eftermiddag tro..

/BAX
 
malindo; sa:
Vad sjuttsingen är ett NNN-fäste?

Mvh / mats

Ööh, heter det inte så? Det som Elofsson har frampå pjäxorna, fast den grövre varianten.

Det här är ju som sagt en urspårad tråd, he, så karva lite och borra två hål samt knacka dit en stålstång så är det i princip en Salomonkopia.

Nä, nu ska jag börja varva upp hjärnan igen, det är ju snart helg, wehaaa...

/BAX