• Om "Fritt Forum"
    Det här forumet är för diskussioner som ligger helt utanför Utsidans intresseinriktning. Huvudsyftet är att moderatorer skall kunna flytta hit trådar som startats i andra forum, men som har bedömts inte passa in där men ändå har en intressant diskussion igång. Men det är också möjligt att starta nya diskussioner här, så länge de inte bryter mot forumets regler.

    OBS!
    Diskussioner och inlägg i det här forumet visas inte på Utsidans förstasida eller på Vad är nytt-sidan, så är du intresserad av diskussioner som ligger utanför Utsidans inriktning bör du själv bevaka forumet (mha Bevaka-knappen.

Ny webshop?

Jag såg denna webshop alldeles nyss.

Har aldrig stött på den förr.

Enligt dom så har även medlemmar på utsidan 10% rabatt.

Nej Nej och åter nej.....
Jag har inget med denna site att göra.
Jag har inte varit med att starta den eller känner inte någon som äger den osv.

Ville bara tipsa er om denna.

http://www.outdoors.se/

MVH
KIM
 
Jag kollade lite på deras webbplats, men eftersom jag är allergisk mot stavfel i yrkesmässig* text studsade jag ganska snabbt.

Vad sägs om denna mening:
"Bomull suger upp dit kropps vaska och detta leda till att man blir kallt"


*Om en människa får betalt för att skriva, eller texten skrivs i näringsidkande syfte, kan jag som konsument kräva att det skrivs bra. Struntar de i kommunikationskvalitet är risken att de struntar i annan kvalitet också.
[Ändrat av Nordesjo 2003-11-20 kl 13:35]
 
Nordesjo; sa:
Jag kollade lite på deras webbplats, men eftersom jag är allergisk mot stavfel i yrkesmässig* text studsade jag ganska snabbt.

Vad sägs om denna mening:
"Bomull suger upp dit kropps vaska och detta leda till att man blir kallt"


*Om en människa får betalt för att skriva, eller texten skrivs i näringsidkande syfte, kan jag som konsument kräva att det skrivs bra. Struntar de i kommunikationskvalitet är risken att de struntar i annan kvalitet också.
[Ändrat av Nordesjo 2003-11-20 kl 13:35]

WOW
Bomull suger upp min kroppsvätska då är det bäst att man inte använder bomull för mycket annars finns väl risken att man torkar ut!!!
Men en sak är rätt om man torkar ut så blir man ju kall.
MVH KIM
 
Bra rutet!

Nordesjo; sa:
Om en människa får betalt för att skriva, eller texten skrivs i näringsidkande syfte, kan jag som konsument kräva att det skrivs bra. Struntar de i kommunikationskvalitet är risken att de struntar i annan kvalitet också.
[Ändrat av Nordesjo 2003-11-20 kl 13:35]

Kunde inte sagt det bättre själv! Vad tycks förresten om expedition.nu och deras "tävligsvärd"?
Anders, språkpolis
 
Nordesjo; sa:
Jag kollade lite på deras webbplats, men eftersom jag är allergisk mot stavfel i yrkesmässig* text studsade jag ganska snabbt.
...

Nu är vi på väg offtopic, men jag håller verkligen med.
Den saliga blandningen av engelska och svenska är en annan liknande faktor.

Dåligt språk är mycket mer störande än exempelvis dåliga websidor. En halvtaskig websida betyder att företaget inte är bra på att göra websidor. Halvtaskiga texter betyder att de inte vet vad de pratar om. Gissa vad som känns värst?
 
Kalkonvarning

Nordesjo; sa:
Jag kollade lite på deras webbplats, men eftersom jag är allergisk mot stavfel i yrkesmässig* text studsade jag ganska snabbt.

Vad sägs om denna mening:
"Bomull suger upp dit kropps vaska och detta leda till att man blir kallt"


*Om en människa får betalt för att skriva, eller texten skrivs i näringsidkande syfte, kan jag som konsument kräva att det skrivs bra. Struntar de i kommunikationskvalitet är risken att de struntar i annan kvalitet också.

Ja, det var ingen "hit" direkt. Men glädjande nog har de samma höga kvalitetskrav på sina produktbilder (produkt bilders?) som på sitt språk:

Miniatyr-226.jpg


Nästan lite kalkon!

Vi kanske ska erbjuda våra tjänster? ;)

/ G