Har väldigt länge varit intresserad av natur och vandring, men inte riktigt tagit tag i det. Nu tänkte jag göra det! Ska iväg till XLL-butiken i veckan och inhandla allt jag behöver i stort sett. Jag är dock inte säker på vad det är man behöver. Jag har säkert glömt massvis! För det mesta kommer jag ta mig fram på min mountainbike, men även en del vandring. Kommer cykla/vandra själv eller med flickvännen eller någon polare.
Det jag kommit på att jag ska köpa än så länge är:
- Tält (dock ej säker på vilket)
- Gaskök
- Tillbehör till kök såsom kastrull, stekpanna osv
- Sovsäck
- Uppblåsbart lättviktsliggunderlag
- Ett bra underställ
Så... vad är det jag glömt? Vilka tillbehör är bra att ha till köket? Tycket Primus hade finurliga lösningar med kastrull/stekpanna som inte tog så mycket plats, men jag hade tänkt köpa ett MSR Pocket Rocket-kök. Står att Primus-tillbehör är gjorda för Primus-kök, så det kanske inte fungerar ihop med MSR-köket?
Tacksam för all hjälp jag kan få!
Mvh Matthias
Det jag kommit på att jag ska köpa än så länge är:
- Tält (dock ej säker på vilket)
- Gaskök
- Tillbehör till kök såsom kastrull, stekpanna osv
- Sovsäck
- Uppblåsbart lättviktsliggunderlag
- Ett bra underställ
Så... vad är det jag glömt? Vilka tillbehör är bra att ha till köket? Tycket Primus hade finurliga lösningar med kastrull/stekpanna som inte tog så mycket plats, men jag hade tänkt köpa ett MSR Pocket Rocket-kök. Står att Primus-tillbehör är gjorda för Primus-kök, så det kanske inte fungerar ihop med MSR-köket?
Tacksam för all hjälp jag kan få!
Mvh Matthias