Är det alldeles självklart för alla att det är avsaknaden av cykelhjälm som är det väsentliga problemet här?Han dök upp från ingenstans cyklades mot färdriktningen och jag träffade honom rakt i fronten i 30 km/h.
MVH
Rickard
Är det alldeles självklart för alla att det är avsaknaden av cykelhjälm som är det väsentliga problemet här?Han dök upp från ingenstans cyklades mot färdriktningen och jag träffade honom rakt i fronten i 30 km/h.
Rickard_; sa:Är det alldeles självklart för alla att det är avsaknaden av cykelhjälm som är det väsentliga problemet här?
Rickard_; sa:Är det alldeles självklart för alla att det är avsaknaden av cykelhjälm som är det väsentliga problemet här?Han dök upp från ingenstans cyklades mot färdriktningen och jag träffade honom rakt i fronten i 30 km/h.
MVH
Rickard
Rickard_; sa:Om du bryter mot trafikregler riskerar du att skada andra.
Om du inte använder cykelhjälm riskerar du att skada dig själv.
Är det så djävla svårt att förstå skillnaden?
Rickard_; sa:Om du bryter mot trafikregler riskerar du att skada andra.
tigertamjaren; sa:Men den frågan har Stefan ju redan besvarat Martin, han påpekar ju att han allt som oftast tänker på killen.
Nordesjö; sa:Jag skulle definitivt "allt som oftast tänkt på killen" även om han hade haft hjälm, om jag vore i situationen. En chock är en chock.
Jag ska inte nöta, men jag antar att det inte är fel att gissa att den skada som hjälmslarvet orsakade faktiskt BÅDE åsamkades cyklisten och Stefan.
Alltså är hjälmen bra för fler än bara den hjälmbärande.
tigertamjaren; sa:Hur vi nu ska få di cyklande att åstadkomma detta är emellertid en annan fråga med många aspekter att ta i beaktande.
Rickard_; sa:I.o.f.s. verkar ju Stefan, trots fiskande efter sådana svar, inte vilja bekänna någon större psykisk skada men hur resonerar ni egentligen när ni lyckas se hjälmbristen som det centrala i Stefans skada? Om killen på cykeln inte flagrant brutit mot trafikreglerna skulle väl inte Stefan lidit någon skada överhuvudtaget.
Trådstartare | Titel | Forum | Svar | Datum |
---|---|---|---|---|
Neurokirurger kräver hjälmlag för alla. | Långcykling | 62 |