Ny bärkasse från IKEA?

Med tanke på hur användbar och populär IKEA-kasssen är i paddelkretsar så känns det som att steget inte är så långt till nästa DIY projekt: finns det någon som har paddlat i en IKEA-kasse? Skippa kanoten liksom.
 
Så nu har jag provat en av IKEA bärkassarna.

Jag tyckte det var för lite att hålla i när man skulle öppna/stänga blixtlåset på bärkassen så nu jag har modifierat en av mina bärkassar för att förhoppningsvis få bättre tag. Om det blev bättre än innan jag gick lös med symaskinen får jag prova nästa gång.

Bilden är från gräsmattan utanför bostaden.

Per
 

Bilagor

  • IKEA IMG_1519.jpg
    IKEA IMG_1519.jpg
    90.6 KB · Visningar: 623
Trägen vann, IKEA har gett med sig

Jag var för en stund sedan på IKEA i Västerås, dit jag har cykelavstånd. Och till min förvåning så hade dom den vagn (se första inlägget) som passar till bärkassen med blixlås. Och efter lite letande så hittade jag även bärkassarna med blixtås. Fast dom var inte uppackade och prismärkta än. Man måste nog ha med sig sin egen kniv/sax för att få upp förpackningen. Men om några dagar kanske dom har fixat även detta.

Om det är min ”förtjänst” att bärkassen nu går att köpa på fler ställen än hos butiken i Kungens Kurva vet jag inte. Men ett rätt så beskt e-mail till IKEA kanske har hjälp till. Noterbart är också att IKEA på sin svenska webbplats tagit bort slogan ”Ingenting är omöjligt” mot det lite mer neutrala ”Välkommen” längst uppe till vänster på samtliga sidor.

För det var fullständigt omöjligt att köpa bärkassen via Internet/postorder och det var fullständigt omöjligt för IKEA att ta beställa hem dessa bärkassar till den lokala butiken, även när jag ville köpa många (> 20 st).

Per
 
Ja vi får väl se

Även jag har varit i kontakt med IKEA, med samma svar "Det går inte" Du Brune kanske kan skicka ett brev till Butiken i Barkarby så även jag får köpa.


Mvh Daniel
 
Även jag har varit i kontakt med IKEA, med samma svar "Det går inte" Du Brune kanske kan skicka ett brev till Butiken i Barkarby så även jag får köpa.


Mvh Daniel

Nu var det inte till IKEA i Västerås jag skrev utan till IKEA i Älmhult + att jag hade ett långt samtal med en i personalen i butiken i Västerås då jag frågade var är det fullständigt omöjligt att få handla när er slogan är ”ingenting är omöjligt” (det gällde förutom bärkassen även en låda som heter FIRA som inte finns på postorder eller i Västerås, men däremot i butiken i Kungens Kurva).

Dagen innan jag senast åkte till IKEA i Kungens Kurva så kollade jag via telefon att bärkassarna fanns i lager med telefonsvar. När jag nu letar telefonsvar på IKEA’s webbplats så hittar jag den inte något telefonnummer längre. Men hitta.se så hittade jag telefonnumret Telefon: 020-439050.



Jag tycker det verkar som om telefonsvar är bättre på lagersaldo än Internet för bärkassarna finns med i lagersaldo via telefon, men på Internet är det bara ingen träff på bärkassens artikelnummer.

Men i morgon så har dom i Barkarby 5 st av kärran som passar till bärkassen

http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/30129959

så bärkassen är nog på g.


Per
 
Liknande trådar

Liknande trådar