.....
Nu bär det äntligen ut!!...
...i skärgårn för 1-2 veckors dator å -elbefriad tillvaro, längtar efter att elda, hugga ved å ro, och som "grädde på moset" kanske tjurarna är ute
Bill är död sedan länge -salig i åminnelse -men hans ersättare Gräddnos var ute senast, men ja har kommit av mig med tjurtämjandet, numer föredrar ja kor å kvigor, de kan man umgås mer avslappnat med.
Har rustat mig med nya yllestumpor, tunna å mediumtjocka å har ett par halvhöga Muckboot på gång, så nu ska ja väl hålla mig både varm å torr om fossingarna!
Hela hösten strul me småsnurrorna å har slösat stålar på nåra nya/begagnade som åxå är eljest :-( ja å motorer ä ingen bra kombination, men "peppar peppar" så kommer ja bra överens med Rödluvans 15-hästare 4-takt med elstart som går som em klocka å tyst!!!
Om ja varit yngre å med färre krämpor skulle ja nog mestadels rott å seglat, ja avskyr sölet me benzin å störande mekaniska ljud!! De har man nog av i stan.
Ska bli kul att fortsätta rensa bort mossa, nedfallna träd å annat från torpargrunderna, och rensa/leda bort regnvattnet på de gamla åkerdikena som nu härbärgerar 40-åriga granar.
Nån snösegling med Snövit skulle åxå sitta fint!! och elda förstås med lyxig egentillverkad torr björkved
Bilder:
1-Bill, salig i åminnelse.
2-Gräddnos, Bill`s ersättare.
3-Hon vill helst sitta i knät!
4-De gamla åkerdikena.
5-Snövit/Suvi 495.
6-Collageverkstad i stan till tonerna av Albert Lee`s finger-pickingsolo.