Veckan på ön tog på krafterna, mest mentalt tror ja, mycke på grund av östgötatrfikens dåliga logistik när de gäller kompletteringstrafiken i skärgårn,
för den båtburna taxin å landtaxin har ingen direkt korresponderande tidtabell?! och de märkligaste av allt är att när de blir is å det är svävare som gäller då måste man plötsligt va skriven därute för att få åka??!! med taxibåten åker man på de vanliga busskortet.
(Ska kontakta nån ansvarig å höra hur de tänkt, eller snarare inte tänkt!).
Så ja levde i ovisshet om hur ja skulle ta mig därifrån om isen la, den låg till 50% första halvan av tiden, men mest frusen issörja men ja tog mig inte iland med båt, så inför stundande kallgrader i veckan som kommer beslöt ja gå iland tidigare än beräknat.
Senare halvan av veckan försvann isen så ja fick båtskjuts av han som äger ön. Ja vill ha vinterbåten Lill-Kajsa (Suvi 495) kvar på ön.
Känns åxå ovant att bra ha tillgång till en båt och att vara beroende av andra för att ta mig dit å från. Ja klagar inte, konstaterar bara faktum!
Naturen för mig är inget eget skapat intresse, den drabbade mig redan i koltåldern när mor å far släpade ut mig till ön.
Mina minen från tidig barndom i stan är få, men från skärgårn minns ja massor, de säger en hel del!
Å på den vägen har de förblivit genom åren oberoende av vad livet har tagit för vändningar. Behovet av naturen/skärgårn har alltid varit lika starkt.
Speciellt starkt är behovet att gunga omkring på havet i olika flytetyg, det är rena terapin!
Ja coolar ner så fort ja sätter mig i en båt
Å vilken tur att ja hittat skogen här intill i stan !!!!
Bilder:
1-de börjar lägga.
2-Kallgrader å snö vill man ha, torpargrunden är välventilerad
3-Fick aldrig tid att bygga granriskoja eller vindskydd, men hyfsade till ett naturligt.
4-En pocketfavorit. Buck Toool Mini 350 USA.
5-Hästträff på hemvägen (Tack P!).
PS har blivit "knivtokig"!! beställt en "Light My Fire"/ Mora med eldstål DS