nu börjar de rycka i skägårdstarmen
men ämnar i nästa vecka göra nåt rakt motsatt; ge mig in i "storstadsdjungeln" stockholm, men nån gång i påsk får det "bära ut"!
hoppas på lite värme å uppehåll så ja kan fortsätta fernissa plywoodkajaken, lyckades få tag på både vanlig blank å sidenmatt (till däcket) på rea; 300kr i rabatt
så nu har ja lack som räcker å blir över, till barn å barnbarn att ärva!
nu har även ja blivit med ajfån, inte för att ja själv har nåt behov, men för att min gamla -utmärkt fungerande -ericsson elm inte längre ä kompatibel men de moderna,
valde en klassiker 3Gs -s som står för speed, men idag för slow
-540kr med laddare å 1 års garanti, lite tung men inte så stor som många nyare,
å med tanke på att ja är elbefriad på ön å är ute mycke på sjön, dagturer å längre så behöver ja en powerbank, hittade en på rea 179kr (ordinarie pris 500) 12.000mha, den blir bra på segel å -roddluffen, som jälkar i mig ska bli av!!
men de blir hårda bud att minimera packningen, inte lät för ett equipmentfreak som varit bortskämd men storsnipan kajsa-warg som slukade va som helst.
de slutna för å -aktertofterna har ja öppnat å satt i vattentäta luckor där ja kan förvara lättare gods som liggunderlag, tält*, löst tältgolv, sovsäck etz. (ska be bror-segelmakare att sy nåra långsmala förvaringssäckar).
skulle även var a kul att ta nåra tältövernattningar i omgivningen med plywoodkajaken, det har ja aldrig gjort?! hon är en fröjd att lasta i jämförelse med min gamla trånga -numer pensionerade å strippade -grönländare med spant å vägare överallt, hon är byggd för en person på 60 till 80kg + max 70kg packning (vid dagturer lägger ja i nåra vattendunkar,
hon har en nackdel att ta över sig vågstänk när det brallar i snett framifrån så ja funderar på att montera på en "vågbrytare", ett V en bit framför sittbrunnen,
har all utrustning ja behöver för vecko-luffning men tveksam kring liggkomforten?, brukar köra med ett konventionellt liggunderlag å ett näst tunnaste gammalt thermarest, men med en öm kropp å borskämd med den tjocka landtempuren är det tveksamt,?
nån som har tips på nåt lätt å bekvämt underlag?
till helgen kanske hänga på en vän på fågelskådning
*Tältcentralens Solö, rymmligt 1-persons, mycke prisvärt 3-säsongs,