• Om "Fritt Forum"
    Det här forumet är för diskussioner som ligger helt utanför Utsidans intresseinriktning. Huvudsyftet är att moderatorer skall kunna flytta hit trådar som startats i andra forum, men som har bedömts inte passa in där men ändå har en intressant diskussion igång. Men det är också möjligt att starta nya diskussioner här, så länge de inte bryter mot forumets regler.

    OBS!
    Diskussioner och inlägg i det här forumet visas inte på Utsidans förstasida eller på Vad är nytt-sidan, så är du intresserad av diskussioner som ligger utanför Utsidans inriktning bör du själv bevaka forumet (mha Bevaka-knappen.

NEJ!! inte ålen..

Det var inte ett företag det gällde: vi snackar världsomfattande komplott, med samtliga membrankängetillverkare ihopgaddade, anförda av sjálvaste Generalissimo till lands, lufts och sjöss: W.L. Gore . Frimurare och andra smânasare fâr ett löjets skimmer omkring sig i jámförelse. Som sagt: komplotten hade lyckats om det inte vore för det tappra och genomskàdande svenska ingripandet!
 
malindo; sa:
.....
Gurra: angàendne membran-komplotten har du faktiskt rátt.. dock vann till slut Koalitionen under General Raskesven slutstriden, sà faran är över!
http://www.utsidan.se/vb_forum/showthread.php?threadid=19615

Mvh / Masse
Där ser man, det lönar sig att följa trådurspårningar även när obehagligheter som spittekauga dyker upp.

Mig lurar du inte med ditt "faran är över" malindo. Jag har nog sett hur du lismande försöker återta terräng med flashig design. Generalen håller sitt vakande öga på dig;)

Raskesven
 
(Tusan ocksà: Raskesven! Var sjutton kom han ifrân?)

Nejmen Raskesven! Tjenare gamle gosse! Kul att se dig igen! Är inte du ute i Sjumilaskogen och bökar runt med kâtan?

Flashig design och flashig design.. vad menar du? Det där med flashig design är mest Gurre Gurka som hàller pâ och micklar med nàgra gamla italienska mode-kängor.. och det vet ju du hur italienare är! Värsta EU-sort!


Ha en bra Graninge-dag!

Med vänliga hálsningar

Din gamle kompis / Mats
[Ändrat av malindo 2003-11-25 kl 21:58]
 
malindo; sa:
Flashig design och flashig design.. vad menar du? Det där med flashig design är mest Gurre Gurka som hàller pâ och micklar med nàgra gamla italienska mode-kängor.. och det vet ju du hur italienare är! Värsta EU-sort!

Ja är jag inte ute och löser konspirationer så sitter jag väl och dreglar över allehanda italienska delikatesser, exempelvis pjäxor som ser ut som nåt man har hämtat ur lådan med julgransdekoration. Fåfänga Malindo, fåfänga! Men som sagt, lite gammal god stil är inte heller fel.

/ G
 
tigertamjaren; sa:
Ja är jag inte ute och löser konspirationer så sitter jag väl och dreglar över allehanda italienska delikatesser.
/ G

ooohh.. det gör jag med!!

"Koka penne i lättsaltat vatten. Under tiden så skär du några solmogna tomater i bitar. Blanda olivolja, tomatbitarna och riven pecorino i en skål. Häll detta över den färdigkokta pastan och krydda med svart- peppar."

kanske ett glas Chianti av något slag?

(inte att förglömma den Spanska maten och deras mumsiga viner..mmmm)
 
Gutten: fick ni inte lára er nàgonting om material pà FJS? Jag repeterar: Ju fler sömmar och fárglada krusiduller, desto större risk fór láckage och allmänt sönderfall. Strunta nu i dessa gapande och överjobbiga italienare och titta pà nàgot seriöst istállet!

Putten: AH! Stopp nu ett slag! Ena dagen mossig skànsk lokalpatriotism och anti-globalisation med âlen och Hitler som argument, och idag fárgsprakande maträtter med recept och livsmedel fràn inbitna EU-länder (dessutom netto-bidragstagare!!!). Vad menas? Sanning eller konsekvens!

Mvh / Matsen
 
FJS90/91; sa:
"Koka penne i lättsaltat vatten. Under tiden så skär du några solmogna tomater i bitar. Blanda olivolja, tomatbitarna och riven pecorino i en skål. Häll detta över den färdigkokta pastan och krydda med svart- peppar."

kanske ett glas Chianti av något slag?

(inte att förglömma den Spanska maten och deras mumsiga viner..mmmm)

Självmål!
Här börjar du tjata om "raugad åol" och vädja om dess välbefinnande.
Några inlägg senare är det pasta som gäller.
Spaggarna gör ju så mycket annat bra, varför inte dregla över en 916 Monoposto??
;)
/BAX
 
BAX; sa:
Här börjar du tjata om "raugad åol" och vädja om dess välbefinnande.
Några inlägg senare är det pasta som gäller.
Spaggarna gör ju så mycket annat bra, varför inte dregla över en 916 Monoposto??
;)
/BAX

Kompis!! Nu börjar vi snacka, iofs så gillar jag inte hossebandarna outan jag föredrar de gamla kamskaftarna.. F1 är hossebandare men den har jag alltid drömt om, men visst hade en ensittsig 916 funkat men då kan vi lika bra önska en 999R.. R står då inte för ROSSO!!
 
malindo; sa:
Gutten: fick ni inte lára er nàgonting om material pà FJS? Jag repeterar: Ju fler sömmar och fárglada krusiduller, desto större risk fór láckage och allmänt sönderfall. Strunta nu i dessa gapande och överjobbiga italienare och titta pà nàgot seriöst istállet!

Jo för tjyvven, visst fick vi det och jag är helt med dig i den frågan. Men vilken snärtig design! Å andra sidan har ju varken jag eller du testat kängorna ifråga. Kanske är de lösningen på spåret vad gäller stabilitet kontra vikt? För med läder och gummi har man experimenterat i århundraden (och nu snackar jag inte om det där man sysslar med lite till mans inom hemmets hägn...). Lite kompositer och membran kan väl vara kul som omväxling? Men okej, jag är med dig.

Vilka godingar kan du rekommendera om en sälle som jag ska byta mina utslitna gamla Rockport Zenobia då? Ska funka i stenig terräng (stabil sula), inte vara för klunsiga och vara underbara att gå i. Förslag? Gärna från den baleariska firman Bestard.

/ G
 
Hmmm, det rycker obegripligt i högerhanden.

Synd att jag inte bor där det finns vägar som gör dessa fullblod rättvisa.
Jag måste inrikta mig på det, host host, italienska märket Husqvarna.

Men hur var det nu med ålen och pastan?? Jag hörde inte riktigt din förklaring.

/BAX
 
tigertamjaren; sa:
Vilka godingar kan du rekommendera om en sälle som jag ska byta mina utslitna gamla Rockport Zenobia då? Ska funka i stenig terräng (stabil sula), inte vara för klunsiga och vara underbara att gå i. Förslag?
/ G

Svârt att föreslâ nâgon enskild modell när beskrivningen stämmer in pâ hela katalogen i princip...

Ën personlig favorit just nu är denna lätta och smidiga "Light Alpine boot" :
7560_450.jpg



Lustigt nog ser jag nu att denna kángas färger gör den sárskilt lámplig som standard-kánga fór svenska arméen!

Mvh / Massen