• Om "Fritt Forum"
    Det här forumet är för diskussioner som ligger helt utanför Utsidans intresseinriktning. Huvudsyftet är att moderatorer skall kunna flytta hit trådar som startats i andra forum, men som har bedömts inte passa in där men ändå har en intressant diskussion igång. Men det är också möjligt att starta nya diskussioner här, så länge de inte bryter mot forumets regler.

    OBS!
    Diskussioner och inlägg i det här forumet visas inte på Utsidans förstasida eller på Vad är nytt-sidan, så är du intresserad av diskussioner som ligger utanför Utsidans inriktning bör du själv bevaka forumet (mha Bevaka-knappen.

NEJ!! inte ålen..

Re: Hâkan har fâtt solsting?

malindo; sa:
För min del kan gnállande basker, danskar och svenskar gärna omgàende befrias och sláppas ut ur den europeiska gemenskapens kvávande fängsel. Raus! med er bara (alternativt: sluta tjôta, hugg i och dra istället!)



Mvh / Mats

Hur kan det komma sig att du jämför terrorister med Danskar och Svenskar? (jag vill gärna bli utesluten ur den korrupta an*l-unionen vars enda självendamål är att bli ett mini USA, tvi.. spott!! )
 
Re: Re: Hâkan har fâtt solsting?

FJS90/91; sa:
malindo; sa:
För min del kan gnállande basker, danskar och svenskar gärna omgàende befrias och sláppas ut ur den europeiska gemenskapens kvávande fängsel. Raus! med er bara (alternativt: sluta tjôta, hugg i och dra istället!)



Mvh / Mats

Hur kan det komma sig att du jämför terrorister med Danskar och Svenskar? (jag vill gärna bli utesluten ur den korrupta an*l-unionen vars enda självendamål är att bli ett mini USA, tvi.. spott!! )

Nämen vänta lite nu, ALLA basker (nej Patric jag menar inte de som bär eller har burit basker, utan folkslaget) är väl knappast terrorister. Däremot finns det en hel del löst folk som burit basker och som sen har bett sig dumt åt, tjuvätit lösgodis, trängt sig före i liftkön etc... ;)

Håller annars med Malindo om att vi i Sverige är synnerligen oengagarade Européer. Personligen välkomnar jag ett fredligt enat Europa som motvikt till ett krigiskt USA. Men det är ju politikk och det bör jag ju lämna utanför detta forum. Flåt.

/ G
 
Patric: hade jag menat baskiska terrorister hade jag skrivit ETA, och inte basker. Som tur är är inte alla Basker terrorister.

Sâlunda jämför jag inte svenskar och danskar med terrorister.

Mvh / Mats
 
EU = de?

Visst är det sant att en och annan politiker anvánder EU-projektets vackra sidor som politisk propaganda/bortförklaringar/skönmàleri, och visst kan det oftast vara svârt att nà konsensus pga alla olika lánders oftas egoistiska önskemâl och krav, och visst finns det även inom EU-apparaten korrumperade tjánstemän och poliker och en och annan korkad reglering och ny lag,

MEN

man kan aldrig komma undan det faktum att EU är ett storslaget projekt, en framstidsvision av ett enat, fredligt och fungerande Europa som sakta men sákert hàller pà att bli verklighet. Nâgot som man aldrig kunnat drömma om skulle kunna ske, exempelvis under 1939-1945s materiella och mánskliga totala nederlag.

Pà dessa breddgarder ár detta en realitet och en del av vardagen, men när man kommer till Sverige sà blir plötsligt EU en fràga om varje enskild individs plànbok, om direktiv som inte gillas av vissa grupper samt om stándiga impopulära impositioner fràn "dem". Frân svensk sida verkar det som man inte vill se helheten i projektet, utan enbart retar sig pâ de detaljer som kan vara negativa just för dem.

Detta är en bild som inte stämmer med det solidariska och medvetna Sverige, alltid berett att hjálpa till att sprida fred, frid och välstând!

Tjaha, det var vál nâgot i den stilen jag ville ha sagt.

Mvh / Mats (politiskt neutral, dock suspekt pga att jag ibland förespràkar fördelarna med membran i skorna!)
 
Jittegott

Så länge skåningarna käkar spittekauga tycker i alla fall inte jag att deras matvanor ska tas på allvar. Bort med ålajävelen, bara.

I övrigt håller jag med Mats.
Vi svenskar har suttit på våra feta rumpor i 20 år och trott att vi fortfarande automatiskt är bäst. Det är vi inte om vi inte slutar gnälla och börjar jobba på det.
Vi har förbannat bra förutsättningar för att vara förbannat bra, men vi måste inse att vi inte utnyttjar de förutsättningarna just nu.
Upp och hoppa!
[Ändrat av Nordesjo 2003-11-25 kl 15:12]
 
Re: EU = de?

malindo; sa:
... när man kommer till Sverige sà blir plötsligt EU en fràga om varje enskild individs plànbok, om direktiv som inte gillas av vissa grupper samt om stándiga impopulära impositioner fràn "dem". Frân svensk sida verkar det som man inte vill se helheten i projektet, utan enbart retar sig pâ de detaljer som kan vara negativa just för dem.

Detta är en bild som inte stämmer med det solidariska och medvetna Sverige, alltid berett att hjálpa till att sprida fred, frid och välstând!

Jo, det är väl det där med plånbokssolidariteten. Så länge det inte kostar oss ett jota är vi ju gärna storslaget solidariska, men när vi måste lappa upp för att få fred och frihet, samt att hjälpa andra att få det, då jäklar! Det finns väl gränser!

malindo; sa:
...dock suspekt pga att jag ibland förespràkar fördelarna med membran i skorna!)

Jamen det är väl klart, man kan ju inte gå in dem på sedvanligt vis med ljummet vatten... Eller kan man det???

/ G
 
Söta smâ membran-kängor frân utlandet varken behöva eller böra (böra?) gâs in med ljummet vatten. Man kan om man vill, men som bekannt sà torkar de aldrig mera sen. (he-he-he, var del av djävulsk plan)

Mvh / Kemiske Membran-Ali
 
Re: EU = de?

malindo; sa:
man kan aldrig komma undan det faktum att EU är ett storslaget projekt, en framstidsvision av ett enat, fredligt och fungerande Europa som sakta men sákert hàller pà att bli verklighet. Nâgot som man aldrig kunnat drömma om skulle kunna ske, exempelvis under 1939-1945s materiella och mánskliga totala nederlag.

Pà dessa breddgarder ár detta en realitet och en del av vardagen, men när man kommer till Sverige sà blir plötsligt EU en fràga om varje enskild individs plànbok, om direktiv som inte gillas av vissa grupper samt om stándiga impopulära impositioner fràn "dem". Frân svensk sida verkar det som man inte vill se helheten i projektet, utan enbart retar sig pâ de detaljer som kan vara negativa just för dem.

1. EU e Hitlers gamla våta fantasi om ett enat europa med ett starkt Tyskland i spetsen.. Jag tror på fred av egen vilja och pågrund av en totalitär union av värsta modell..

2. Svenskar e otroligt fixerade vid sin egen plånbok, det ser vi ju hur sprit och tobakspriser upprör.. Detta har väl inte med EU att göra som hittintills inte åstakommit mer än korrupta politiker och mer centralstyrning och mindre lokalförståelse.. Nää, projekt som detta skall kvävas i vaggan!!
 
Du menar väl aldrig att "kängtillverkarmaffian" har pådyvlat oss användare membran som inte släpper igenom fukt överhuvudtaget och som därför i själva verket förstör kängorna åt oss så att vi måste köpa nya kängor snabbare?...

Jag ska inte ta till de kyrilliska bostäverka igen, men jag är jäklar så sugen! ;)

/ G
 
Patric:

ang. 1 och 2:

som nâgon sade: visserligen delar jag inte dina âsikter (tycker de är helt befängda samt fakta-mässigt tagna ur det blâ), men jag är beredd att ta strid (att dör är för mycket!) fór din rätt att uttrycka dem (fint sagt).

Gurra: angàendne membran-komplotten har du faktiskt rátt.. dock vann till slut Koalitionen under General Raskesven slutstriden, sà faran är över!
http://www.utsidan.se/vb_forum/showthread.php?threadid=19615

Mvh / Masse
 
malindo; sa:
Gurra: angàendne membran-komplotten har du faktiskt rátt.. dock vann till slut Koalitionen under General Raskesven slutstriden, sà faran är över!
http://www.utsidan.se/vb_forum/showthread.php?threadid=19615

Mvh / Masse

Hahaha, den var riktigt rolig att läsa faktiskt! Du och Rasken blev allt riktigt såta motståndare där ett tag! Din komplotthistoria borde du ju skriva som en separat artikel, den var kalasers!!! Varför inte: Utsidan Special - Bestard inför skranket, den stora kängkomplotten avslöjad... etc etc.

;)

/ G