• Om "Fritt Forum"
    Det här forumet är för diskussioner som ligger helt utanför Utsidans intresseinriktning. Huvudsyftet är att moderatorer skall kunna flytta hit trådar som startats i andra forum, men som har bedömts inte passa in där men ändå har en intressant diskussion igång. Men det är också möjligt att starta nya diskussioner här, så länge de inte bryter mot forumets regler.

    OBS!
    Diskussioner och inlägg i det här forumet visas inte på Utsidans förstasida eller på Vad är nytt-sidan, så är du intresserad av diskussioner som ligger utanför Utsidans inriktning bör du själv bevaka forumet (mha Bevaka-knappen.

NEJ!! inte ålen..

RÖR INTE DEN SKÅNSKA BLANKÅLEN... Hörde på TV igår att europajävlarna vill stoppa ålfisket, det kan man väl inte. Då tar man ju för fanken bort 1/4-del av kostcirkeln... Näää!! Man ur huse, fram med grepen!!

HÅKAN!! DU måste hjilpa mig..
 
FJS90/91; sa:
RÖR INTE DEN SKÅNSKA BLANKÅLEN... Hörde på TV igår att europajävlarna vill stoppa ålfisket, det kan man väl inte. Då tar man ju för fanken bort 1/4-del av kostcirkeln... Näää!! Man ur huse, fram med grepen!!

HÅKAN!! DU måste hjilpa mig..

Japp, så är det när eropa bestämmer, till många Svenskars glädje!

Så nu är det väl snart stopp för sillen på midsommar och ärtsoppa på torsdagarna:)

/mattias
 
norpan_; sa:
Japp, så är det när eropa bestämmer, till många Svenskars glädje!

Så nu är det väl snart stopp för sillen på midsommar och ärtsoppa på torsdagarna:)

/mattias

Ärtsoppan är inte föbjuden, bara flyttad till veckans åttonde dag.
 
FJS90/91; sa:
RÖR INTE DEN SKÅNSKA BLANKÅLEN... Hörde på TV igår att europajävlarna vill stoppa ålfisket, det kan man väl inte. Då tar man ju för fanken bort 1/4-del av kostcirkeln... Näää!! Man ur huse, fram med grepen!!

HÅKAN!! DU måste hjilpa mig..
Ja det är ju tråkigt för oss, Patric. Som konsekvens av detta har jag beslutat mig för att emigrera och flyttar vid årskiftet till Bremen. Ska byta ut ål mot tyska korvar (och nån öl).

/Håkan
 
så här i efterhand så ser inlägget konstigt ut men jag tror att Håkan förstår vad jag menade, det handlar med om ilskna vegitarianer än Tyskar med skinnbyxor och fotbollsfrilla..
 
Hâkan har fâtt solsting?

Hâkan: Att fly Europas omänskliga diktatur genom att emigrera till Tyskland?: kanske originellt, men ej särskilt genomtänkt.. ¿no?

Själv sitter man mitt i vargens kula och myser, allt förtryck till trots. Enda störmomentet ár alla skrikande minoriteter... för min del kan gnállande basker, danskar och svenskar gärna omgàende befrias och sláppas ut ur den europeiska gemenskapens kvávande fängsel. Raus! med er bara (alternativt: sluta tjôta, hugg i och dra istället!)



Mvh / Mats
[Ändrat av malindo 2003-11-25 kl 12:46]
 
Re: Hâkan har fâtt solsting?

malindo; sa:
Hâkan: Att fly Europas omänskliga diktatur genom att emigrera till Tyskland?: kanske originellt, men ej särskilt genomtänkt.. ¿no?

Själv sitter man mitt i vargens kula och myser, allt förtryck till trots. Enda störmomentet ár alla skrikande minoriteter... för min del kan gnállande basker, danskar och svenskar gärna omgàende befrias och sláppas ut ur den europeiska gemenskapens kvávande fängsel. Raus! med er bara

Mvh / Mats
Vi tänkte nog fixa till vårt egna lilla Lebensraum i Tyskland, sedan så kommer vi nog tillbringa våra semestrar på Mallorca och sysselsätta oss med att och tydligt deklarera att "Mallorca är nog trevligt, om det inte vore för alla spansktalande utlänningar som ränner omkring". :)

Och om tysk-korven: Man får väl försöka lura frun med att korven inte alls innehåller öronen från små söta grisar och kossor, utan i själva verket soya-protein, som inte alls är genmodifierat... :)

/Håkan